/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indlæser personlige indstillinger
Fra : peterpyt
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 01-11-04 23:02

Efter jeg har installeret SP2 på min bærbare med XP pro tager det flere minutter at indlæse de personlige indstillinger - altså når der er valgt bruger på velkomstskærmen. Jeg har tjekket for virus - online, har ikke installeret virusscanner, har ikke en tung baggrundsskærm, har kørt diskdefragmentering og fjernet unødvendige programmer..
Håber nogen kan hjælpe mig..
mvh
Peter

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-11-04 07:56

Hej Peterpyt

Du skriver ikke hvda dre er af processor/RAM/Grafikkort/harddisk i maskinen, men generelt er det således at en XP skal have min. 256MB for at køre nogenlunde, men hvis du samtidig har en sløv processor (1 Ghz) og en sløv harddisk (3800 rpm som er standard på lidt ældre harddiske i bærbare) så er summen den at det skal gå langsomt.

XP SP2 indlæser mange flere DLL filer end SP1 gjorde, fordi der er mere sikkerhed omkring SP2 end SP1, så alene af den grund kører det hele lidt langsommere.

Jeg kører en dual XEON 3,2 Ghz. maskine (grafisk workstation), og oplevede en længere opstart end tidligere efter SP2 blev indlæst. Det var nok til at det var mærkbart, så hvis din bærbare skal indlæse den samme mængde data, så skal det være langsommere.

Prøv med mere RAM, for mange bærbare bruger "shared" RAM til deres grafikkort, og det går fra de 256MB maskinen har.

Lars

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 02-11-04 15:57

Hej Lars.
Tak for det hurtige svar..
Min computer er en Acer 292LMi med en Intel Pentium 1,5GHz mobile processor. Computeren er udstyret med 512 mb ram - mit ram er ikke shared - jeg har et grafik kort med 64 mb ram.. Jeg vil umiddelbart mene at maskinen er stærk nok?? Maskinen er blevet markant langsommere til at indlæse de personlige indstillinger - det tager ca. 2 minutter, er det normalt ?? Efter indlæsningen kører alt perfekt.
Mange har rystet på hovedet af mig når jeg har fortalt at jeg har installeret SP2, når jeg spørger hvorfor, siger de at SP2 "efter sigende er noget skrammel" - er det rigtigt ??
med venlig hilsen
Peter

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 06-11-04 23:04

SP2 synes at have forskellig effekt på forskellige computere. Nogle kan slet ikke starte efter installation af SP2, og andre, som for eksempel min (2,16 GHz AMD 3000+, 512 MB RAM, 160GB HDD 7200RPM 8MB Cache), kører det uden problemer overhovedet. Jeg synes ikke engang at den starter langsommere. D.v.s. at hvis du synes at SP2 har negativ effekt på din PC så afinstaller det igen. Hvis du samtidig gerne vil beskytte din computer skulle du få Firefox eller en anden browser i stedet for IE, installere en firewall som Microsoft IKKE har lavet, måske lidt anti-spyware software og et anti-virus program.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 10-11-04 14:55

Kan man fjerne SP2 uden problemer ?? Hvordan gør man??

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-04 15:02

Hejsa

Du kan bruge en af følgende metoder til at fjerne Microsoft Windows XP SP2 fra din computer:
•   Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
•   Brug af den skjulte mappen $NtServicePackUninstall$
•   Brug af Systemgendannelse
•   Brug af Genoprettelseskonsol

Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.
3.   Klik på Windows XP Service Pack 2, og klik derefter på Fjern.
4.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af den skjulte mappe $NtServicePackUninstall$
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Næste, når Guiden Fjernelse af Windows XP Service Pack 2 starter.
3.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Systemgendannelse
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt, og klik derefter på Næste.
3.   Klik på den dato, hvor du installerede Windows XP SP2, og klik derefter på Installerede Windows XP Service Pack 2 i feltet Gendannelsespunkt.
4.   Klik på Næste, og følg derefter vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Genoprettelseskonsol
Hvis det ikke lykkedes at fjerne Windows XP SP2 ved hjælp af en af de forrige metoder, skal du følge disse trin:
1.   Indsæt Windows XP-startdisketten i diskettedrevet, eller læg cd'en med Windows XP i cd- eller dvd-drevet, og genstart computeren. Når du modtager følgende meddelelse, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra cd'en med Windows XP: Tryk på en tast for at starte fra cdBemærk! Din computer skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet.
2.   Tryk på R for at starte Genoprettelseskonsol, når der vises en meddelelse af følgende type: Velkommen til installationsprogrammet
3.   Vælg placering af Windows XP. Installationsprogrammet placeres typisk på C:\Windows.
4.   Hvis du bliver bedt om at indtaste en administratoradgangskode, skal du gøre det. Tryk på ENTER, hvis du ikke har en administratoradgangskode.
5.   Skriv cd $ntservicepackuninstall$\spuninst ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
6.   Advarsel! Når du har gennemført dette trin, kan du ikke længere stoppe fjernelsesprocessen. Skriv batch spuninst.txt ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
7.   Skriv exit ud for kommandoprompten, når fjernelsen afsluttes, og tryk derefter på ENTER.
8.   Genstart computeren. Vigtigt! Når computeren genstarter, kører Windows Stifinder (Explorer.exe) ikke, og du skal følge disse trin: a.    Tryk på CTRL+ALT+DEL for at starte Jobliste.
b.    Klik på fanen Programmer, og klik derefter på Ny opgave.
c.    Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
d.    Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik derefter på den: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs
e.    Højreklik på værdien ObjectName, klik på Rediger, og skriv derefter LocalSystem i feltet Værdi.
f.    Genstart computeren.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 08-12-04 10:35

Tak for svaret briani.
Min maskine er nu igen i topform.
mvh
Peter

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 10:42

Velbekom

Rart at høre din pc nu er i topform.

En dejlig tilbagemelding

Kan du og dine have en

Brian