/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerprofil større og større!
Fra : bimbobo2
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 01-11-04 20:44

Hej,
jeg vil gerne høre, hvad man skal gøre, hvis man kan..., for at reducere størrelsen af brugerprofilen.
Jeg har kun AVG antivirus og Zone Alarm, det starter automatisk og et billede af min søn som screensaver.
Er der noget, jeg kan gøre for at formindske størrelsen?
Jeg kører defragmentering, spyware, og tømmer eller unødvendige temp o.s.v. hver dag.
Er der nogle forslag og anbefalinger.
På forhånd tak.
Mvh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-04 21:10

Tja med de små priser på harddiske der er i dag, behøver man jo ikke passe sådan på størrelsen, og nogen størrer betydning har det da heller ikke, for hastigheden, så længe der er 1GB tilbage på harddisken.
Du kan ikke gøre så meget mere for at spare på harddiskens plads, for det må være det du mener. Men et størrer spil fylder jo 1 GB og så er de ting du gør jo vand ved siden af. Du kan jo se i denne computer hvor meget plads der er!
Hvis du mener at spare på forbruget af ram hukommelse, så computerens programmer starter hurtigere fordi der er flere ram fri, ja så skal du ikke have unødvendige programmer kørende nede ved uret. Ligeledes kan du slå animationer mm. fra, så windows ikkw bliver så tung at danse med.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : H2

Dato : 01-11-04 23:10

Jeg ved flere der har haft en masse mails til at ligge med mange filer i deres Outlook. Der gælder især i sende beskeder, men også indbakke.
En god ide er at gemme di filer man mil gemme og slette inkommende mails, og huske at tømme skraldespanden og sendt post.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-11-04 23:23

Det er ikke mangel på plads, der er problemet, men at XP startup er langsommere.
Ved uret er der kun Zone Alarm og AVG antivirus, alle unødvendige programmer/applicationer i XP er disabled ved startup.
Papirkurvet og andre junk files er slettet.
Det er bare at 34MB i brugerprofil er meget mere end jeg har i en anden maskine med Win 2000 Pro...
Hvad er det, der fylder så meget?
Mvh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-04 23:31

Det er jo alle dine indstillinger og skrivebordsmiljø, desuden delte og private mapper og dokumenter.
Jeg gætter på du har en del billeder, har du prøvet i søg/alle filer og mapper at skrive: *.jpg eller *.Bmp
Og hvad med Word: *.doc eller *.Mpeg
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-04 00:00

Hvis din computer starter langsom op, kunne det skyldes at du trænger til at få ryddet op i registreringsdatabasen.
Det kan gøres med dette program http://www.macecraft.com/brief_rs/ som er det mest effektive jeg har prøvet til at finde ugyldige nøgler m.m. Når du starter det kommer der en lille boks frem og her vælger du grundig. Husk at sætte programmet til dansk. Når det er færdigt med at scanne skal du gå i menulinien og under 'Vælg' makerer du "alle" og herefter vælger du 'Orden' forneden til højre. Herefter vil du med garanti kunne mærke forskel når du starter op.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-04 00:02

Jeg glemte at skrive at det er en fuld version du kan downloade gratis og bruge i 30 dage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-11-04 12:55

Hej,
det med registrerings database er OK, jeg bruger reg cleaner, reg seeker og easy cleaner...
Jeg skal tjekke dokumenter, men billederne er "flyttet", hvor de ikke "generer" skrivebord!
Tak for svarene. Jeg vender tilbage!
Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-04 13:03

Bimbobo2 jeg har brugt de samme som dig - men da jeg fandt http://www.macecraft.com/brief_rs/ og kørte den, viste det sig at der lå mere end 1400 ubrugelige nøgler der kunne fjernes og som de andre reg.cleaner ikke fandt. Men ok det var også bare en ide.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 16:49

men billederne er "flyttet", hvor de ikke "generer" skrivebord!
Ja men de tilhører stadig dig, og din profil.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-11-04 22:55

Tak for svaret bentjuul.