/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc starte igen
Fra : hesp
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 01-11-04 18:29

hvordan kan det være at hver gang jeg lukker ned så genstarter den igen det gør den ca. 9 ud af 10 gange

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-11-04 20:01

Antagelig fordi der sker en eller flere fejl under nedlukningen.
Den slags plejer Windows (XP?) at reparere ved at genstarte.
Så er spørgsmålet bare hvilke fejl.
Kører computeren ellers godt?

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 01-11-04 20:13

Ja der er ingen problemer jeg har ikke varet udsat for at den har kommet med nogle fejl den køre bare der ud af.

jeg mener at det er efter jeg har fået et nyt bundkort "Asrock" for ca.1 år siden

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-11-04 20:57

Problemet har altså stået på i ca. et år?

Så skulle du nok noget før have rettet henvendelse det sted, hvor du har købt bundkortet.

Men inden du gør det, så gå ind på http://www.spywarefri.dk , Hent SpySweeper, Ad-Aware SE
og TrojanHunter og scan computeren for spyware og trojanere.
Et par af programmerne er købe-programmer, men du kan hente en 30 dages trial-version.

Jeg tør langtfra garantere for, at det vil hjælpe, men hvis du ikke har gjort det før, vil det
under alle omstændigheder have en gavnlig indvirkning på din computer.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 02-11-04 11:51

Hvis problemet kom sammen med dit nye bundkort er der også den mulighed at det er en indstilling i bios der driller. Forskellige bios kan have forskellige muligheder, prøv at tjekke indstillingerne under power manegment hvis du har en menu der hedder sådan. Diverse indstillinger såsom power on lan, mulighed for at tænde via tastatur osv kan nogen gange få computeren til at tænde på mærklige tidspunkter

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 02-11-04 12:06

jeg har været ude for det omvendte kan være en orm det var det hos mig winxp

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 02-11-04 17:58

jeg har kikket i bios og jeg power on keyb. men den starte ikke af sig selv det er kun nå jeg lukker den ned så er det ligesom at man genstarter istedet for

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 03-11-04 08:12

Prøv at slå det fra selvom det ikke burde være det, det sker nogle gange at de forskellige powerup funktioner går i udu, og tænder computeren på andre tidspunkter end det tiltænkte, det kunne f.eks være ved lukning som du beskriver.
Jeg tror ikke helt selv på det, men det er en mulighed, så hvorfor ikke teste.