/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Magnetmadrasser
Fra : Katka
Vist : 2271 gange
125 point
Dato : 01-11-04 17:58

Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med brug af uldmadrasser
med magneter indeni. Dem som sælger dem, lover at man sover bedre og at den
fjerner smerter, er det sandt?

Med håb Katka

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 01-11-04 18:22

Der er et firma der har en prøveperiode. Du kan derfor prøve om det hjælper på dig. Det siges, at de er vidunderlige at sove på, men lad det komme an på en prøve.
Torben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 19:48

Der er ikke noget som helst videnskabeligt belæg for at magneter hjælper på den måde.
Det er noget med om man tror på det, og så overbeviser sig selv om, at det hjælper.
Med hensyn til uldmadrasserne kender jeg dem godt.
Min svigermor købte dem for nogen år siden, og de er meget for dyre, og hun brød sig ikke om dem.
De bliver også hurtigt "lagt flade" og jeg synes de bliver let uhygiejniske og "svedt til".
Men selvfølgelig lover dem der sælger dem guld og grønne skove, det skal de jo gøre.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 125 point
Dato : 01-11-04 20:11

Jeg kender ikke ikke de madrasser af uld med magneter i, men jeg kender rullemadrasser af uld, og da rigtigt de bliver skjoldede men er til gendgæld meget glad for dem. Sveder vi meget i sengen suger de fugten så lagnerne holder sig tørre. Og en anden ting er at de ligger mere fast i sengen som en almindelig rullemadras af bomuld.De er heller ikke for varme at ligge på om sommeren. Jeg har haft min nu i 9 år og ville nødig undvære den.

mvh Karen.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 01-11-04 20:43

Ja jeg håber stadig der kommer en som ligger på magneter og uld, som kan fortælle om det. Der må da være mange som har prøvet det for de har været brugt i flere år.

Hilsen Katka

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-12-06 21:23

Tak for svaret nanahund.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 26-12-06 21:31

Selv tak Katka.