/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rotteplage
Fra : mj606
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 29-07-02 13:46

Vi har konstateret rotter. Store gange ved siden af brønd, rottebekæmper vil ikke gøre noget før der er blevet gasset så reder m.v ? bliver lokaliseret. Problemet er at det område hvor brønden evt. er - er asfalteret over ? der er ingen tegninger over systemet da det er gammelt - det er i centrum af en storby, Kommunen har drevet rotter væk ved nogle naboejendomme og herved flyttet problemet videre til os og sikkert også andre.. er nysgerrig efter at høre om der er nogle der har gode erfaringer med alternative måder at angribe dette problem på ( gasning - gift etc. ) og evt. lovgivning - regler omkring rottebekæmpelse, da det umiddelbart lugter af en kæmpe udskrivning at få klaret dette problem ??

Med Venlig Hilsen
MJ606

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-02 18:37

Hej

Du kan hos kommunen få udleveret giftige korn til udlæggelse ved det rotteplagede sted, sørg bare for at det lægges et sted så børn ikke kan få fat i det, nede i brønden eller i gange og tunler, midlet er meget effektivt, jeg hjalp en nabo med samme problem, 9 dage efter fandt han 23 døde rotter. siden har der ikke været nogle. Du kan evt. gentage udlæggelse. ( Kommunen her udleverede de giftige korn gratis )

Yoogi