/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
WMPCD.EXE
Fra : Jorgen_ros
Vist : 460 gange
250 point
Dato : 01-11-04 17:34

Jeg har haft besøg af TROJAN ADWAHECK, som har infiltreret filen WMPDCD.EXE, som ligger (lå) på C:\windows\system, men ligger nu i karantæne.
Jeg har endnu ikke fundet ud af om det er en fil jeg har brug for, da jeg ikke ummiddelbart kan gætte hvor den hører til. Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 17:47

Jeg kan ikke finde noget om filen og derfor tror jeg ikke, at du skal være bekymret. Hvis du har installeret et program hvor den mangler kan du bare reinstallere når problemet opstår.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 01-11-04 18:31

Det er dovenskaben, der får mig til at øge pointene. Jeg orker ikke, at afprøve samtlige installerede programmer og div. tilhørende funktioner, det vil tage flere dage. Jeg kan selvfølgelig også bare se, om der opstår et problem en dag, men erfaringen siger, at det meget vel kan være på et tidspunkt hvor det bare skal virke her og nu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 18:50

Jeg har nu svært ved at se, at flere point skulle forbedre hjælpen, men jeg kan fortælle dig, at en søgning på den trojan du skulle have fået kun giver respns fra Symantec som i øvrigt har et removal værktøj. Har du for øvrigt husket at deaktivere systemgendannelse (Windows XP/ME) så den onde fil ikke er på lager der.
Den fil du har i karantæne kunne have noget at gøre med Windows Media Player, men på den anden side så findes den ikke på min PC så det gør den nok ikke alligevel.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 01-11-04 21:29

Symantec kan ikke hjælpe - kan ikke reparere filen.
Du skal foreløbig have tak, men jeg venter lige og ser om der skulle komme lidt guldkorn.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 250 point
Dato : 01-11-04 21:34

Hvilke programmer har du der er relateret til cd afspilning?
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at selv om filen ikke kendes ved det navn kan der sagtens være tale om en fil der er genereret af den trojaner du har fået ind da disse filer ofte får et navn der minder om noget ægte.
Jeg har søgt på både en XP og en Windows 2000 for at se om filen skulle være noget kendt, men der er ingen.

Godkendelse af svar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-11-04 18:19

Tak for svaret BjarneD.

Jeg ser nu at jeg havde en skrivefejl i filnavnet i selve spørgsmålet, men navnet i titlen er rigtig. (wmpcd.exe).
Du har nok ret i at det kan have med windows mediaplayer at gøre. Jeg har opdateret til version og har ingen problmer med at kopiere fra cd eller brænde til cd, så jeg slutter min søgen her

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-11-04 18:23

OK