/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lær at spille guitar??
Fra : meistrup
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 01-11-04 15:31

Hej allesammen..
Har lige fået en guitar i fødselsdagsgave, men problemet er at jeg ikk rigtig kan finde ud af at spille.?
Så derfor..
En der kender en side hvor man kan lære at spille guitar på?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 15:35

Måske du kan finde noget her
www.guitaren.dk
www.musikerportal.dk

mvh dova

Kommentar
Fra : meistrup

Dato : 01-11-04 15:36

okay mange tak..
Kan du fortælle mig hvad man skal lære først og sådan?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-11-04 15:58

Du skal lære de forskelligwe akkorder først og fremmest! Derefter skal du lære dine hænder at arbejde uafhængigt af hinanden , så til sidst du ikke tænker på hvad den ene eller den anden hånd laver

Kommentar
Fra : Trunse

Dato : 19-11-04 16:44

Har også lige købt mig en guitar. Jeg har også ledt efter gode hjemmesider, hvor man kan lære at spille guitar. Gå ind på www.duda.dk, gå derefter ind under musik og se under guitar, der er der links til flere rigtig gode hjemmesider, hvor man kan lære, grundlæggende, hvordan man spiller guitar. Man kan også finde flere andre sider med akkorder.

Kommentar
Fra : Lasse.a

Dato : 25-11-04 17:39

Hej!!!! da jeg i sin tid startede, så talte jeg mig frem til alle akkorderne... det er du jo også nødt til. Men start med at lære de gængse som G, C, A, D, Em, Am, E! Der er ingen af dem der er barregreb, og med dem kan du spille flere hundrede sange!!!!

Det kan være en fordel at synge til imens, så kan du høre om dine anslag passer til sangen!!!!

...Lad dig ikke slå ud af fingerkrampe og ømme fingerspidser!!!

Held og lykke!

Kommentar
Fra : Lasse.a

Dato : 25-11-04 17:40

Hej!!!! da jeg i sin tid startede, så talte jeg mig frem til alle akkorderne... det er du jo også nødt til. Men start med at lære de gængse som G, C, A, D, Em, Am, E! Der er ingen af dem der er barregreb, og med dem kan du spille flere hundrede sange!!!!

Det kan være en fordel at synge til imens, så kan du høre om dine anslag passer til sangen!!!!

...Lad dig ikke slå ud af fingerkrampe og ømme fingerspidser!!!

Held og lykke!