/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Gråspurv?
Fra : 5705
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 31-10-04 21:52

Der siges at gråspurver er næsten uddød.Kan jeg se forskæld på en gråspurv og en skovspurv som der siges er mange af.Jeg håber der er nongen der kan hjælpe mig.Tak!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-10-04 22:07

Se billeder her. Gråspurv med grå kalot, og skovspurven er brun i kalotten.

http://kortlink.dk/fugleognatur/d97

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 22:12

En skovspurv er noget mindre end en gråspurv.
Og hos skovspurve er hanner og hunner ens.
Skovspurve har en tydelig sort kindplet, og er brun oven i hovedet.
Hos gråspurve er det kun hannen der har en sort halsplet, og gråspurve er mere grå på ryggen hvor skovspurven er brun.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 22:15

I visse egne af landet er gråspurve helt forsvundet, f.eks på mange af øerne.
Og her i midtjylland er det flere år siden jeg har set en gråspurv, men masser af skovspurve.
mvh dova

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 31-10-04 23:36

Tak til alle dem der har svaret på mit spørgsmål.
P.S. Selv om jeg ikke kan stave til forskæld ( forskel , ved jeg nu det staves )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 23:46

Jamen vi forstod da meningen alligevel
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-11-04 18:06

her i esbjerg er der masse skovspurve og et par enkle gråspurve (har kun set 1 par og det var dem der gik i vores fulge kasse )

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-11-04 18:07

ps husk at lukket spg....

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 02-11-04 10:15

Hvad betyder det du skriver? ps husk at lukket spg....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-11-04 18:09

5705> Jeg gætter på tronddk´s vegne

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, så kan du lukke det, og tildele point til den synes har besvaret det bedst.

Øverste højre hjørne over hver kammentar er der et link du kan trykke på, og lukke.

mvh
jakjoe

Annuller spørgsmålet
Fra : 5705

Dato : 24-05-06 09:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Har fået svar