/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Besked om post kan ikke slettes
Fra : zxcvbnm1
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 31-10-04 19:05

Ud for min brugerprofil i Windows XP står der, at jeg har 1 ny ulæst postmeddelelse.
Problemet er blot, at min indbakke ikke har nogen ulæste beskeder.
Hvordan får jeg slettet det. Beskeden er fra en hotmailadresse.

Med venlig hilsen

zxcvbnm1

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 19:10

Er den til dig - altså din adresse.
Er din en hotmail adresse så se og slet den her www.msn.dk
Hvis du altså har en hotmailadresse du kan logge dig på med.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 31-10-04 19:16

Beskeden er til mig. Den er fra min søn - sendt som et forsøg efter installation af msn.
Jeg har ikke selv nogen hotmailadresse - iohvertfald ike hvá jeg selv ved af...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 19:30

Der står muligvis to figurer nede ved siden af uret.
H-klik og åbn - hvis den er med auto tilkobling kan du der klikke på meddelelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 20:11

emesens svar plejer at være det der driller - prøv at undersøge om du har msn messenger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 20:25

aws læste vist ikke dit spørgsmål rigtigt - undskylder - jamen det er da nok en mail på din hotmail så

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 21:29

emesen hvorfor skulle der stå to figurer ??? Bruger ikke msn mere så er lidt i vildrede ???????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 21:37

Når MSN Messenger er startet (logget på eller ej) vises der to figurer nede ved uret på processlinien.
Ved h-klik kan messenger afsluttes eller åbnes og så logges på.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 31-10-04 21:42

Problemt er at der fra din profil har været logget på messenger (se som hvem ved at placere musemakøren) mens der har været en besked i din indbakke. Så længe du ikke har logget på med messenger igen bliver denne information ikke opdateret. problemet loøses ved at logge på messenger igen, via messenger gå ind i indbakken, og åbne hvad der måtte være af nye mails, og derefter logge af.
Så skulle messenger være opdateret med de nyeste info fra din mailbox.

Vær opmærksom på at såfremt der under din profil har været logget på forskellige messengerprofiler vil de nye mails fra alle messengerprofilerne stå der, og det er derfor ikke sikkert at det kun er mails i din indbakke der er tale om....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 21:50

ook emesen - men "i gamle dage" var der nu kun en - derfor jeg spurgte - og jeg kan da ikke lige fatte hvorfor der skal være to - øhhhh ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 21:54

Dette er en nyere 6.0 med to små mænd - den ene ligner en skygge.
De danser når man logger på - men det gør jeg sjældent. (for meget chat)

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 31-10-04 22:26

Jeg har nu prøvet at installere msn på min profil (min søn har det på hans) uden held.
Jeg har ikke oprettet nogen hotmail udover den min søn fik, så der er ikke nogen indbakke - udover hans selvfølgelig - at kigge i.
Hans indbakke er iøvrigt tom.
Mystikken breder sig...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 22:37

Der er jo også mulighed for at det er junk-mail
En ulæst postmeddelelse kan også være den fra selveste MSN - den kommer af sig selv når der oprettes - men vises kun når et postprogram er åbent eller åbner samtidig med windows

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 31-10-04 22:41

Til emesen: Det er jeg med på, men det må da være muligt at læse den og derved fjerne beskeden på xp-login?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-11-04 08:06

Jeg fatter heller ikke at du har en mail/besked liggende på din XP-login.
Hvor står det og hvad står der. (ikke skrive adresser her, men brug xxxx@xxx istedet)

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 01-11-04 08:30

Det kan sagten være at hans indbakke er tom, men hvis han ikke har logget sig på messenger på din pc ved messenger det ikke, og vil derfor blive ved mad at fortælle at der er besked(er). Prøv lige at klikke på beskeden i log ind vinduet, så kan du se hvilken mailadr. det er beskede skulle ligge på, er det din søns, så gør som jeg beskrev tidligere. Bed ham om at logge på msn messenger fra din pc, sørger for at der ikke er nye beskeder i hans hotmail indbakke, og derefter logge af igen. så skulle problemet være løst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-11-04 08:35

Jeg tror også på "anders_bak"............det må være sådan.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 01-11-04 21:57

Til anders_bak:
Har gjort som sagt - problemet er stadig ikke løst. Når sønikke logger på via min brugerprofil og kigger i hans hotmailindbakke, er den TOM.
Jeg har nu - tilsyneladende - modtaget endnu en e-mail, denne gang fra mig selv. Denne e-mail kan heller ikke ses i min egen indbakke, og jeg har som sagt ikke oprettet nogen hotmail til mig selv. Måske er det tiden, hvor jeg forøge point!!!

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 01-11-04 22:06

Men hvilken mailadr. er det beskeden ligger på ? klik der hvor der står "1 ulæst postmeddelse" på log ind siden, så kan du se mailadressen. Du skal ikke give mig adressen, bare fortælle om det er din eller din søns, og om det er en hotmail adresse.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 01-11-04 22:52

TIl anders_bak: Den er fra min søns hotmailadresse. Men beskeden om 1 ulæst postmeddelelse står ud for min profil på XP-loginsiden.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 02-11-04 09:22

Så er der noget jeg ikke forstår, du skrev:

Når sønikke logger på via min brugerprofil og kigger i hans hotmailindbakke, er den TOM.

Hvordan loggede han ind på sin hotmail ? Det SKAL være via msn messenger, da det er messenger der efterlader beskeden på logindsiden, og så længe messenger ikke bliver brugt bliver den heller ikke opdateret.

Hvis du ikke kender til msn messenger kan du læse om programmet her http://messenger.msn.dk/?CE=01

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-11-04 11:26

Til anders_bak:
Tilgiv mig min sparsomme viden om Messenger!!
Han loggede ind via MSN Messenger men han gjorde det fra min brugerprofil. Knægten bruger stadig MSN Messenger fra hans egen profil, og det virker fint. Jeg kunne måske leve med beskeden ud for min profil, men eet eller andet sted synes jeg det burde kunne fjernes.

Accepteret svar
Fra : anders_bak

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-04 12:33

Du er tilgivet (-:

Problemet hænger sammen med messenger, ingen tvivl om det.
Jeg har været ude for problemet før, det kan opstå når nogen logger sig på messenger under en anden profil som det er sket her. Desværre kan messenger opføre sig meget mærkeligt og forskelligt fra gang til gang når først der er ged i den, og det kan gøre det lidt svært at sige hvad du skal gøre.
Sidst jeg fik løst problemet gjorde jeg det på nedenstående måde, så prøv det.

1.   Se hvor mange mails du får at vide der ligger når du er på xp log ind siden
2.   log på din xp profil
3.   log på messenger som din søn (det kræver måske hans pasword)
4.   log ind på hans hotmail via messenger
5.   send et antal mails fra hans hotmail til hans hotmail. Det skal være flere mails end der stod på log ind siden.
6.   log nu af din xp profil igen, så skulle antallet der står på log ind siden gerne stemme med det der ligge ulæst i hans indbakke.
7.   log på din xp profil, og hans messenger igen. Åben nu al ulæst post i hans mailboks, og log af xp igen. Så skulle problemet gerne være løst
8.   sørg for at messenger ikke er sat til at logge på din søns profil automatisk når man logger på din xp profil, for så vil problemet bare opstå igen.
9.   Spred jubel og glæde hvis det virker.

Ellers må du skriv ind hvad der skete da du gjorde ovenstående

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-11-04 21:44

Tak for svaret anders_bak.

Problemet er løst. Jeg lavede en ny installation af Windows Messenger, ver. 6.2, og efter genstart var meddelelsen om 1 ulæst postmeddelelse væk fra mit login-billede. Jeg ved stadig ikke helt, hvad der er gået galt, men hovedsagen er jo også er det er løst. Mit næste problem bliver at få XP til ikke at starte Windows Messenger, når jeg logger på, men kun hvis knægten gør det.

Tak for indsatsen.

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 21:50

Hvis man åbner eks. Outlook Express uden at koble sig til eller noget.
Så er der en ulæst postmeddelelse fra microsoft.
Det var måske den.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-11-04 22:20

Til emesen:
Det kan ikke udelukkes - bortset fra, at jeg kører MS Outlook og ikke outlook Express (men med MS kan man jo aldrig vide).

mvh
zxcvbnm1