/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Grænsehandel!!??
Fra : mrm86
Vist : 1060 gange
220 point
Dato : 31-10-04 17:50

jeg skal snart til Tyskland for at købe ind ved en af grænsebutikkerne..

Men hvilke regler er der egentlig ved grænsehandel, sådan som jeg forstår det så må man med de nye regler tage så meget man vil med til Danmark, bare det er til eget forbrug...

Men jeg er ikke sikker!

Ved i hvad man må??

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 17:52

Her har du nogle told regler...
http://www.poetzsch.de/dansk/einfuhr.shtml
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 17:55

rigtig go side hvor du finder regler og gode tilbud

http://www.butik112.dk/tyske-butikker.asp

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 17:56

Så det vil vel sige at hvis jeg bare kan forsikre dem om, at det er til eget forbrug, ja så er der vel ikke noget problem i at jeg tager mere med end det..

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 18:00

Det er jeg ikke sikker på, men kunne forestille mig, at kontrollen vil være større her op til december...

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 18:02

Hvis du bliver stoppet af ToldSkat kan du blive spurgt om din rejse og om hvorfor du har varerne med. Har du større mængder med, skal du kunne sandsynliggøre, at varerne er til eget brug. Hvis ToldSkat ikke mener, at du kan sandsynliggøre, at varerne er til eget brug, kan ToldSkat konkludere, at de indførte varer ikke er til dit eget brug. Dette gælder særligt, hvis du har mere med end følgende mængder:

800 stk. cigaretter
400 stk. cerutter og cigarillos
200 stk. cigarer
1 kg røgtobak
10 liter spiritus
20 liter hedvin (f. eks. portvin og sherry)
90 liter vin (heraf højst 60 liter mousserende vin)
110 liter øl.

nøgleordet er maksimalt
men hvis du bliver 30 om 3 uger og har en kvitering på et selskabslokale til 200 menesker så går det nok

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 18:05

jeg tror du gætter "danatool" - toldreglerne er lavet for at blive overholdt... Hvis du bliver stoppet med mere end du må have med, skal du blot betale told af det overflødige.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 18:05
Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 18:06

Den med de 10 liter spiritus o.s.v. er maksimalgrænse for indførsel i DK, og det er de mængder der kun må være til eget forbrug.
Hvis det er med salg for øje, må man ikke engang medbringe 1 liter spiritus.
mvh dova

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 18:09

Det er ikke til salg, jeg skal holde fødselsdag, og skal derfor bruge meget..

Men jeg har ikke en kvittering til et lokale, da det skal holdes hjemme, hvad skal man så gøre??

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 18:11

ok jeg skulle nok have overdrevet lidt mere så du også forstod den

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 18:13

tror det er bedre at køre 2 gange så løber du ikke ind i problemer med tolden
for hvem ved hvad humør tolderne er i den dag du løber ind i dem

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 18:20

Hvis man har en passager med der er 16 år, hvor mange liter øl må han så tage med???

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 18:23

"Hvis du bliver stoppet af ToldSkat kan du blive spurgt om din rejse og om hvorfor du har varerne med. Har du større mængder med, skal du kunne sandsynliggøre, at varerne er til eget brug"

Hvordan skal man kunne sandsynliggøre at, det er til eget forbrug?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 18:24

reglerne er pr. person... Med hensyn til de 16 år, så modsiger internetsiderne sig selv, nogle steder står der 16 andre steder står der 17.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 18:26

her kan du bevise at du har fødsdag, og at du vil holde en fest.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 31-10-04 18:28

på told og skat står der

Du skal være fyldt 16 år for afgiftsfrit at kunne medbringe spiritus og tobak til eget brug

link igen
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=171248

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 18:34

Jamen når du siger spiritus og tobak er det så også 110 liter øl han må tage med??

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 220 point
Dato : 31-10-04 19:05

ja når du bare er fyldt 16 må du tage

800 stk. cigaretter
400 stk. cerutter og cigarillos
200 stk. cigarer
1 kg røgtobak
10 liter spiritus
20 liter hedvin (f. eks. portvin og sherry)
90 liter vin (heraf højst 60 liter mousserende vin)
110 liter øl.

så hvis du har en med i bilen der er over 16 ja så kan du gange med 2
men paspå du ikke får overlæs så bliver du også knaldet
220 l øl alene vejer vel ca 250-270 kg

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-10-04 19:09

Det var da dejligt jamen så burde der ikke være noget problem...

Godkendelse af svar
Fra : mrm86

Dato : 01-11-04 15:37

Tak for svaret danatool.