/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
LUS?!?
Fra : annettemor
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 31-10-04 16:44

Hej

Jeg søger et god råd mod lus...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-10-04 16:48

Læs her...der er mange gode råd http://www.kandu.dk/dk/spg/48410

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : claraogsigne

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-04 17:00

Køb en lusekam der hedder leicemeister på apoteket, den koster ca. 100.-, lidt dyrt.
Den er lavet i kirugisk stål.
Vask håret, put balsam i og skyl IKKE ud, du kæmmer så håret med kammen og den tager alt både lus og ÆG, det er de små sorte sandkorn, der sidder på kammen.
Kammen kan også bruges i tørt år.
det tager ca. 1 times tid at kæmme håret i alle retning; men den er effektiv.
Alle andre produkter, tager ikke æggene og det betyder efterbehandling.
Vask huer og sovebamser, dyne/pudebetræk og lagener, samt jakker med pels på, fleece kan også være en lusefarm.
Kamme skiftes ud eller i fryseren.
Go fornøjelse.

Jeg har ikke brugt luseshampoo i 4 år og det er 2 år siden mine børn sidst har haft lus.

Kommentar
Fra : johnsej

Dato : 31-10-04 17:12

Jeg giver claraogsigne ret i at kæmning er vejen frem når det gælder lus. Jo men kan da godt bruge diverse lusemidler, men uden kæmning dur det ikke.
Da vores dren gik i børnehave m.v var der i store dele af året lus i børnehaven. Dette smittede specielt når børnene legede i puderummet. Vi kæmmede altid med jævne mellemrum, og i perioder med lus i børnehaven, kæmmede vi hver dag.
Husk du skal være meget omhyggelig med kæmningen (Der er ingen hurtige løsninger) Skulle du finde lus, kan du bruge et lusemiddel - Men du kan sagtens klare det konstruktiv kæmning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 18:15

Kan kun tilslutte mig tættekammen - her i huset stadig kaldet luseforskrækker - den er og bliver sagen når alt kommer til alt.

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 31-10-04 18:51

Tak for svaret claraogsigne.

Hej fra Annette