/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP og IRC
Fra : Donny
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 29-07-02 00:57

Jeg vil gerne lave et script i ASP der kan se om man er online på IRC.
Det skal virke på samme måde som ICQ gør det, men problemet er lige helt præcis hvordan det skal gøres.
Jeg har lavet noget, men spørgsmålet er hvilken port jeg skal sætte den til at lytte på, eller om det i det hele taget skal laves sådan. Det er lavet vha W3SOCKETS, men måske er der en anden mulighed..?

<%
Dim StatusArray(3)
StatusArray(1) = "Timeout"
StatusArray(2) = "Offline"
StatusArray(3) = "Online"

function testIP(inIP) ' inIP: host:port; return: 1:Timeout, 2:Refused, 3:Svarer aktivt
Set w3s=Server.CreateObject("socket.tcp")
w3s.Host=inIP
w3s.TimeOut=1000
Success=3
on Error Resume next
w3s.Open
if Err.Number<>0 Then
EDes=Err.description
Success=1
if Err.Number=-2147418113 AND instr(EDes,"Connection refused")>0 Then
Success=2
End if
w3s.Close
testIP=Success
End Function

Response.Write StatusArray(testIP("IP:PORT"))
%>

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 15-02-03 00:26

Hej Donny.

Jeg ved ikke om du stadig har problemer med det her script.. men jeg har alligevel kigget på det, da jeg også selv finder det nyttigt
Jeg kiggede lidt i min IRC-klients options, og fandt et sted hvor der stod noget med port 113.. fedt, tænkte jeg, og prøvede at sætte den ind i scriptet, sammen med min IP..
Og sørme! det virker jo!
Scriptet virker derfor perfekt.. hvis altså bare man bruger port 113

/Cumano

Kommentar
Fra : m0nK3y

Dato : 14-12-03 17:08

Hvordan får man det der script til at virke så at man kan se hvor mange der er online på f.eks. min chan #Muha? @ Qnet ? Eller har jeg misforstået dig med hensyn til scriptes virkning? =)