/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
forhindre kopi af hjemmeside
Fra : luke2004
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 31-10-04 14:03

er der nogen der kan hjælpe mig med at forhindre folk i at kopiere min hjemmeside.
jeg kan godt forhindre højreklik, men man kan stadig gemme ved hjælp af den bjælke der kommer når man peger på et billed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 14:10

luke - det er nok ikke selve din hjemmeside der kopieres - det er vel billeder eller tekst - og hvorfor forhindre det ???? Den her cyberverden er jo nok så offentlig når alt kommer til alt og hvis du forhindrer kopi af for eks billeder så bliver din side lidt uinteressant. Mange henter jo billeder og bruger dem i mails osv og det er da kun til din fordel - et klap på skulderen for dine gode billeder eller tekster - det ville jeg da være ganske stolt af hvis det var mig !!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 14:16

Du kan ikke forhindre det for alvor.
Hvis jeg jeg vil kopiere en hjemmeside, hvilket jeg kun gør af nysgerrighed for at se obygningen kan jeg enten downloade den med Pagesaver eller med min Fontpage der kan importere i både html, php og asp
Ikke fodi det gør nogen forskel, men sæt et lille copyright mærke et sted på siden hvor du med småt skriver at siden ikke må kopieres.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-10-04 14:19

Du kan ikke forhindre det med html, asp og php.
Men i ASP.NET kan det godt, men jeg gætter du at du ikke programmere i det.
Man kan altid få fat på et billede hvis man vildet, eller en tekst du har skrevet på siden.
Men du kan melde folk der tager noget fra din siden, hvis det f.eks. er noget du har lavet som der har copyright.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 14:21

nå da luke - to stærke argumenter - og dem ville jeg tage til mig

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-10-04 14:29

Og andre, som ikke kan kopieres, er sider lavet i Flash.
Se eksempelvis: http://www.shoebox.dk/
/PG

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 31-10-04 14:37

hej luke
måske skulle du kigge lidt på dette link
http://www.allthesoft.com/web/html-conversion-tool/htmlprotector/

men du kunne også lave et copyright tegn på dine pics eller lave dine billeder så dårlige at de skal maile til dig for at få de gode.
eller sæt et stregkode på dine billeder ( kan laves online)
http://www.idautomation.com/servercontrols/LinearServerControl.aspx

der er mange muligheder
men jeg ville da også være stolt hvis der var nogen der brugte mine

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 14:45

PG, du tager fejl der med flash for jeg har lige hentet det pågældende websted med FrontPage
Jeg tror det bliver svært at beskytte sig når et site importeres ind i en webeditor med browser funktioner som FP.

huntermis du kan jo prøve at bruge programmet og så lad os se om ikke det kun er kildekoden der sløres.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-10-04 16:01

Hej BjarneD
Tro og viden er 2 forskellige ting ! Jeg troede ikke det var muligt .. men vil du lige bevise, ved at kopiere én side fra Shoebox til din hjemmeside ?
Du plejer jo at have ret ! .. det har du sikkert også denne gang .. men så lærte jeg også noget idag.
/PG

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 31-10-04 16:16

Guild du kan også bruge dette prog til at hente homepage inc flash sites
http://www.surfoffline.com/

og det er derfor jeg skrev at man skal lave ekstra ting på sine billeder hvis man ikke ønsker at andre bruger dem
som f.eks på dette billede
http://www.stevethornton.com/actioncowboys/Homes/RodeoHome/images/23-4556%20-%20Copyright%20Steve%20Thornton.jpg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 17:05

PG, nu er jeg ingen lovbryder så det vil jeg ikke, men jeg må nok hellere lige fortælle at lidt plugin i FP gør det nemmere og så henter den ikke det hele på een gang fordi linkene er gemt i flashfilen.
Lad os slå fast, at det er vanskeligere, at hente filer der styres fra ikke tilgængelige filer fordi en del af det man får ind er linket op til serveren hvor det ligger så der skal laves cut and paste i editoren for at få det hjem.
Det jeg omgår er faktisk det der gør at højrekliksfunktionen ikke kan anvendes. Fakrisk det samme som kan gøres på kopispærrede pdf filer.

Kommentar
Fra : luke2004

Dato : 01-11-04 21:12

tak for de mange svar men der må da være en lettere måde?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-04 21:19

Ja, som foreslået:
Dette website må ikke kopieres © NN

Godkendelse af svar
Fra : luke2004

Dato : 14-08-05 12:51

Tak for svaret BjarneD.