/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
At logge på "som administrator"?
Fra : Oldboston
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 31-10-04 12:32

Jeg vil gerne downloade et program fra nettet, men får et svar, der siger "Du er ikke logget på som administrator. Installationen afbrydes. Log på som administrator og installer igen!!

Det lyder jo godt nok, men hvordan bærer man sig mon ad med det? Jeg har ADSL via en stor server på min arbejdsplads, der bruger cybercity som leverandør, men når jeg ikke er inde på min virksomheds intranet, men blot er ude på nettet, skal jeg måske bruge en anden fremgangsmåde. Mon nogen kender svaret?

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-04 12:41

Ja det lyder som om der er begrænsninger på din arbejdsplads.
Det bruger man mange steder, og det er nok meget fornuftigt.
Tænk hvis alle ansatte gik og hentede programmer og installerede dem på firmaets computere.
Næ du må have fat i den IT ansvarlige på din arbejdsplads hvis du mener du bør have lov til at downloade

M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-10-04 12:41

Du har ikke administratorettigheder på din arbejdspc - så nemt er det.

Administratorrettigheder vægrer mange virksomheders systemadministratorer sig mod at tildele brugerne af hensyn til istallation af "malware", "spyware", "advertizing components", mail addons osv. af hensyn til virksomhedens edb-sikkerhed.

Du skal snakke med din systemadministrator.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-10-04 12:42

Det er nok en sikkerheds indstilling på din arbejdsplads. Mange Admins på store arbejdspladser spærrer for download, da der ellers kommer en masse "lort" i systemet. Du går jo ud via hoved nettet og det er der der er spærret. Snak med jeres Pc mand, og få ham til at åbne hvis han syntes det er iorden.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-10-04 12:42

Marchwitz - det var vi vist godt enige om

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 31-10-04 12:45

Og det er ganske vist

Kommentar
Fra : johnsej

Dato : 31-10-04 12:56

troldenesdhb - Har ret, hvis alle på en stor arbejdsplads har adgang til at dawnloade og ændre på opsætningen i systemet, varede ikke længe før der kom nedbrud. Er det et program du skal bruge arbejdsmæssigt, og det vel og mærke er sikkert, skulle der ikke være problemet i at få IT til at hjælpe dig med at hente det ned.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 10-11-04 18:04

Tak for svaret Marchwitz.