/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan fjernes skrivebeskyttelsen fra e~
Fra : Keldd
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 31-10-04 11:57

Jeg vil fjerne et program,men det kan jeg ikke,jeg får at vide det er skrivebeskyttet eller bliver brugt af en anden bruger??? Er der en venlig kandu´er der lige kan få mig på rette vej?
Altså:
Hvordan fjerner man noget der er skrivebeskyttet?Og jeg kan da ikke mindes jeg er blevet spurgt om det skulle skrivebeskyttes.Intet har jeg kunnet læse mig til,og hvad i alverden er "skrivebeskyttet",sådan noget forbandet sludder.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-10-04 12:08

hvis det er et program skal du gå i Tilføj / fjern programmer

Filer kan du slette med Dr. Delete
find den via google

Man kan også åbne eks, Word. Få den til at vise alle fil formater. Slet den vej igennem

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-10-04 12:08

Man kan tit højreklikke på en fil eller et brev, og nederst i egenskaber vælge at den skal være skrivebeskyttet, der kan man også slå det fra.
Men hvis et program er indlæst i hukommelsen, eller ligger fremme i bundlinien, som feks. et worddokument, så kan det heller ikke slettes, og er skrivebeskyttet.
Men hvis det ikke er åbnet nogle programmer der bruger filen, så er der flere muligheder.
1. Start din puter i fejlsikker tilstand (Tryk F8 ved start) og slet filen
2. Tryk ctrl+alt+delete og luk programmet i anden fane (prosesser) men det kræver at du ved hvad prossesen hedder.
3. Brug et program der klarer alle opgaverne, med at lukke prossesen og fjerner filen.
Tit er det virus der ikke kan fjernes, men det er det jo nok ikke her.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-10-04 12:11
Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-04 12:28

Jeg har også oplevet at ´der var småprogrammer man ikke kan nå fra Tilføj/fjern programmer og ikke vil lade sig slette - Jeg har med held brugt at oprette en ny mappe og derefter flyttet programmet over i den nye mappe, restartet puteren og derefter slettet programmet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-04 13:12

problemet kan skyldes at fildelingen er slået til - og alt kan smides væk hvis du bruger regcleaner - den fjerne alt men vær forsigtig med den og smid kun det ud du er sikker på.

at skrivebeskyttet er faktisk det rene sludder - alt kan jo laves om - så din harme vil jeg dele med dig *GGG*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 14:51

Er det bare en mappe, så kan du være heldig sådan:
opret en tom mappe ved siden af - marker dem begge og slet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-10-04 14:56

Min dybfølte tak til alle jer der havde ulejlighed med at svare på mit spørsmål.
Jeg rodede i laaaang tid i går aftes,sagde slemme ord,samt hev mig i håret,men intet hjalp,
indtil jeg fik svaret her på kandu.
Hvor svært kan det være:Utroligt svært,når man ikke liiiige ved HVORDAN.
Men sådan er der så meget.
Qualiman`s forslag lød enkelt,så lad mig prøve det først,tænkte jeg.15 sekunder senere var mit problem løst.
Og det var et problem,ser I det var et større program,som var kommet i en ny version,og så skulle jeg først slette alt fra det gamle,inden jeg kunne lægge det nye ind.
Så endnu en gang tak til alle.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 31-10-04 14:58

Tak for svaret Qualiman.