/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus! Virus! og atter Virus!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 459 gange
48 point
Dato : 31-10-04 08:43

Jeg har fornylig købt en ny HD fordi min gamle, tilsyneladende, havde en sector fejl. Jeg er lidt bange for den selv samme fejl er ved at opstå på min nye... Jeg har ZoneAlarm, en firewall, installeret og her på det sidste har flere og flere mærkelige .exe filer prøvet at komme på internettet (sysdos.exe, syswin32.exe og andre "systemfiler") filer som aldrig før har prøvet på noget, når jeg så giver dem lov går min skærm i sort i nogle sekunder! - PRÆCIS samme symptomer (<spelling?) som min gamle HD havde inden den gik bort...

BTW jeg ved godt den ikke høre til her men jeg har ikke så mange point at dele ud af endnu
Selvom jeg har bredbånd så, efter LANG tids ventetid, endelig er kommet på min MSN så går af en eller mærkelig gund kun 5-20 sekunder før jeg mister forbindelsen! sjovt nok startede dette problem samtidig med den blinkende skærm...

Jeg går ud fra det er virus der foråsager dette men men "stinger" har intet fundet og sidste gang jeg brugte "Avast" der slette **** min Explore.exe!!! plzz hjælp - jeg er lidt bange...

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 58 point
Dato : 31-10-04 09:04

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.irccontact.html

syswin32.exe

repair og fjernelse nede på siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 09:09

prøv først at køre disse to online scan's>
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Panda activ scan først.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 09:32

Nu køre min Avast, håber ikke den sletter noget vigtigt... og at den i det hele taget kan slette det den skal...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 09:39

Har du kørt Panda activ scan,den plejer at være effektiv og kommer som reglen med en god løsning på problemet

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 10:05

well, jeg har panda allright men det kun en slags firewall/spy-remover/ting, den har i hvertfald ikke fortalt noget om nogen virus, og jeg ved ikke helt hvor man starter en "system/bootscan" på den...

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 31-10-04 10:30

Den bedste online scanner er trendmicros http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_pre.php Sun java kræves for at køre denne scan. Slet alle dine temporary internet files inden du scanner.

Derefter skal du køre Mcafee stinger.. lille program fra mcafee som indeholder removal tool til de 50 mest udbredte/farlige virusser. http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 11:11

Yes, der er bare ET lille problem: JEG KAN F****** IK KOMME PÅ INTERNETTET!!! undskyld mit sprog det ligner ikke mig, men det er frustrende. Min Avast HAR lige slettet ting som sysdos.exe fidusen - det har den bare ikke fattet! lige så snart jeg starter en browser op vil den der sysdos.exe på nettet - og så går ALT dødt! plzz... hjælp!

jeg har forresten stinger (rigtigt godt!) men der har ikke fundet noget! har aller mest lyst til at gemme alt vigtigt og så omformatere!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 11:33

er der da ingen der har haft problemer med en fil ved navn sysdos.exe????

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 31-10-04 11:46

Ominstaller lortet.. Det er det hurtigste og nemmeste.. Du har for mange ødelagte/virusinficeret systemfiler

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 11:55

.......det var den sidste udvej......
hvis jeg ber windows om at "repair" den nyværende version vill den så kunne fikse systemfilerne og slette viruserne? eller skal jeg omformatere (og lave en seperat HD til Windows...)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 12:08

vis du ikke kan komme på nettet så prøv dette program>
LSP-Fix
http://www.cexx.org/lspfix.htm
En repair kan nok ikke gøre det,vis du stadig har virus på pc'en,fordi de/den kan ligge
andre steder på pc'en end i mappen Window(repair skifter kun filerne ud i mappen Window),så en fuld formatering/installation er nok
det bedste valg,sysdos.exe kan jeg ikke finde nogle info om i mine fortrukne eller på nettet og det er ikke en system fil i win XP pro,men tror du at du er kommet af med virusen
så prøv LSP-Fix

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 12:13

har du prøvet at søge på din pc efter sysdos.exe(eller, sysdos.exe.vir) og se hvad den handler om>højre klik>egenskaber,eller se hvor den ligger på pc'en,hvilken mappe?du kan også prøve at søge efter den i regedit.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 12:23

installer altid din firewall før du går på nettet/logger ind hos din ISP starter/tænder dit modem,installere drivere til dit net kort,har du åbnet en fil i en e-mail?her for nyligt,eller har du installeret et program/fil som du havde på din pc før?siden det ikke
er et nyt problem,eller overført gammle filer fra den gammle HDD som så har indeholdt virus
<en mulighed

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 12:28

AVAST HAR SEJRET! tror jeg nok... den har i hvert fald ØDELAGT virusen for ny kan "sysdos.exe" nemlig ikke starte, tilsyneladende var det også den der forårsagede mine internet problemer, nu mangler jeg at få rudet op i reg.... pokkers til noget at spilde sin søndag på, jeg skulle være fuld igang med at bygge min Morrowind Mod færdig...!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-10-04 12:33

hvad hulen er>Morrowind Mod??

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-10-04 16:17

Morrowind?!??! Det rollespillet! ik fordi jeg er særlig meget in til rollespil men men Morrowind...