/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ZyXEL Prestige 650R og TOPCOM 611
Fra : 2bach
Vist : 393 gange
200 point
Dato : 31-10-04 00:33

Hejsa

Jeg har en router fra tiscali det er en ZyXEL Prestige 650R, nu har jeg så købt en Topcom wbr 611 trådløs router, som er koblet på efter ZyXEL Prestige 650R og en switch. Jeg kan ikke logge ind på ZyXEL Prestige 650R mere, hvorfor? At jeg har to routere, kan det være grund til at der er visse porte ikke bliver åbnet? Skal jeg åbne noget i den første router så den ande router har fri adgang?

Hilsen

2BACH

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 31-10-04 00:37

Hej 2Bach.
Dit problem er sikkert at DHCP-server er slået til i din TopCom Router.
Den giver din(e) en IP som ikke er på samme net som din ZyXel Router.
Gå ind i opsætning af din TopCom Router og slå DHCP-server fra.

Kommentar
Fra : 2bach

Dato : 01-11-04 00:03

Hej Calleman

Jeg glædede mig til at skulle svarer dig, men øv øv jeg mistede helt forbindelsen også til TopCom routeren's webinterface. Så er der nogen der har andre forslag???

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 01-11-04 08:57

Hej 2Bach.
Din Zyxel router= DHCP-server slået til
Din TopCom router= DHCP-server slået fra
Check at ovenstående er opfyldt. får at få kontakt til routerne kan du sætte et netværkskabel direkte til den ønskede router, og fra koble alle andre kabler (pånær strøm selvfølgelig).
Hør evt. også tiscali om problemet.