/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Defekt fjernsyn/farvefejl
Fra : 888
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 30-10-04 21:28

Har et Panasonic Quintrix tx-28dk20F hvor billedet bliver meget blågrønt. Hvis man slukker fjernsynet og slukker strømmen, er det normalt når man tænder det igen, men efter ca. 1 min. bliver farven langsom blågrøn igen. Det er ca 2½ år gammelt...
Hvad kan det være, og er det noget der er dyrt at få lavet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-04 22:26

Det er muligt, at det bare er nogen "kontakter" bag i fjernsynet der er støvet til.
Prøv at pille bagbeklædningen af og få det blæst rent og se om ikke det hjælper.
mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-10-04 00:32

.. prøv at lave en reset, hvis støv-suger-metoden ikke virker. Du kan uforvarent have indstillet på farvebalancen.
/PG

Accepteret svar
Fra : Traffic

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-04 08:30

Det kan også skyldes magnetiske felter. Hvis du har højttalere opstillet i umiddlebar nærhed af fjernsynet, og hverken fjernsyn eller højttalerne er afskærmede fra fabrikken vil det trække farverne på skærmen efter en periode !

Nazgul

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 10-11-04 19:36

Tak for svaret Traffic.