/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne oliepletter på fliser
Fra : Splitcane
Vist : 2965 gange
100 point
Dato : 30-10-04 20:35

Vores bil har dryppet olie på betonfliserne.

Hvordan fjerner jeg det igen? (har prøvet med kattegrus - uden virkning).

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-04 20:51

Prøv at hælde danskvand ud over en af pletterne. Når det er ordentligt gennemvædet og trukket ned, så hæld kartoffelmel på og lad det tørre. Derefter skulle du kunne støvsuge det hele væk inkl. olien.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 30-10-04 20:54

Hej!
Gå ned på den nærmeste tankstation og køb en dunk motorrens. Du kan få 2½ liter for ca. 50 kr. Det opløser olien så du kan skylle det væk. Eventuelt brug det flere gange.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 21:33

alt efter størrelse og tæthed - prøv med opvaskemiddel først og fremmest - og så rens så godt som muligt med stort set hvad som helst derefter. Vi måtte gennem flere omgange - en gang opvaskemiddel - og så brugte vi grundrens af panik som faktisk ikke virkede - derpå hældte vi bagepulver på - skurede da det holdt op med at skumme og så var pletten væk - næsten men ingen ser den. Råd fra venlig bekendt er at det nye cillit skulle kunne klare det - men det ved jeg ikke af erfaring.
Held og lykke med pletrensningen

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-04 22:32

Hejsa

oliepletter på fliser:

Hvad skal du bruge
· Petroleum
· Cement
Sådan gør du
1. Hæld petroleum ud over pletten for at opløse den
2. Lad det virke cirka 10 til 20 minutter
3. Drys derefter cement på
4. Lad det suge til dagen efter.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 23:48

briani... ahaaaaaa den kunne vi have brugt

Godkendelse af svar
Fra : Splitcane

Dato : 31-10-04 09:26

Tak for svaret briani.
Kan godt lide der ikke skal købes "knofedt".

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-04 09:33

Hejsa

Takker

Det eneste knofedt du skal bruge ved mit råd er når du skal feje det overskydende cemet af

Hvis du ikke får det hele af første gang,så giv den lige en tur mere.
Har lige selv gjort det i min indkørsel,ALLE oliepletterne er væk.

Brian