/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
podning af kirsebær
Fra : kammanoerup
Vist : 2749 gange
50 point
Dato : 30-10-04 13:27

er der nogen der forstår sig på om man kan tage podekviste fra et kirsebærtræ og pode på et andet kirsebærtræ- ligesom man poder på æbletræer

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 60 point
Dato : 30-10-04 13:32

Det kan man i høj grad. Alle de kirsebærtræer., du kan købe, er podet på en sund vildstamme. I den rigtige planteskole kan du endda købe et træ, som på én stamme har surkirsebær og på den anden har sødkirsebær. To fluer med ét smæk: Du har noget at sylte, noget at spise direkte og du er garanteret den rette bestøvning.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 30-10-04 16:12

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 30-10-04 18:33

er der nogen der så ved hvornår jeg skal tage podekviste?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-10-04 18:58
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-10-04 18:59

fundet ved at gå på google og indtaste podekviste hvornår