/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedhæftede i OE 6.0
Fra : summer
Vist : 713 gange
200 point
Dato : 28-07-02 18:41

Jeg har længe, vel altid, haft det småirriterende problem, når jeg fra og til Outlook Express sender og modtager vedhæftede filer (billeder), at så kommer billedet også frem neden under brødteksten - kun ved billeder, ikke vedhæftede doc.
Jeg bruger win98se IE 6.0 - bruger funktionen Indsæt -> Vedhæftet fil -> og billede.
Hvad gør jeg galt?
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 28-07-02 20:43

Så vidt jeg ved , har det altid været sådan at OE kun viser billeder under brødteksten, mens andre dokumenter først skal åbnes eller gemmes.
Hvis du vil sætte en tekst eller billede direkt inde i brødteksten, kan man ja i HTML bruge Indsæt>tekstfil eller billede, så vises den direkt efter indsætningspunktet.
Håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-02 20:45

Vil det sige, at når det gælder billeder, skal du ikke først åbne den vedhæftede fil - for så åbnes filen automatisk, når du åbner mailen?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 28-07-02 20:55

Billeder i JPG eller GIF åbner automatisk, men du har også mulighed for at gemme dem.
Jeg synes 200 points er alt for meget for dette spørgsmål. Jeg ville højst acceptere 50 points.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-07-02 21:01

Øhm Clausen det giver sgu et problem til stakkels summer ??

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 28-07-02 21:07

Ja, zonker, det kan jeg se.
summer> Skidt være med points denne gang. Jeg er ikke ligefrem på jagt efter dem. Men næste gang skulle du give et antal points, der svarer til spørgsmålets sværhedsgrad.
Ha' fortsat en god søndag!
Claus

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-07-02 21:26

Clausen, er det kun JPG og GIF der åbner automatisk, når jeg åbner en mail med en vedhæftet? Og hvorfor filen så det? Så har det jo ikke rigtig nogen værdi at sende dem som vedhæftet. Så kan man jo lige så godt indsætte billedet i brødteksten - ik'
Er i sikre på man ikke kan undgå dette "dobbeltbogholderi" ?
Nej, jeg synes ikke 200 er for meget, hvis dette kunne fixes.
Jeg skal til at lægge børnebørnene nu. Vender tilbage i morgen. :)
mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-07-02 10:52

Dr. Dydendak, det har jeg jo så ikke så megen glæde af selv, kun modtagere af mine vedhæftede. Ellers skal dem der sender til mig jo gøre det samme, og så bliver det vist en smule for indviklet.
Jeg venter lidt med at lukke spm., men der er åbenbart ikke noget at gøre ved det.
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-07-02 23:01

Jeg bliver nødt til at afvise de forskellige svar/kommentarer, da ingen var korrekte.
Jeg har fundet svaret på denne NG og det virker.
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
Citat: "Funktionen kan kobles fra, for jeg har tidligere gjort det på OE 6,
men på det engelske link står der, at man vil få scriptfejl i OE 6
når man forsøger at se en e-mail hvor der er vedhæftede billeder,
hvis man indsætter den nøgle i registreringsdatabasen som gør at
vedhæftede billeder ikke blive vist som et slideshow. Det skal så
siges, at jeg ikke oplevede scriptfejl da jeg havde funktionen slået
fra i en periode for testens skyld, men når han siger det, så må der
jo være noget om snakken.
Start med at lukke OE.
Prøv så at gå ned i Start > Kør og skriv: regedit
(Efterfulgt af et tryk på enter-tasten, eller et klik på OK.)
Find så følgende nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{en-masse-tal-og-bogstaver}\Software\
Microsoft\Outlook Express\5.0
Når du er inde i ovenstående nøgle, højreklikker du ovre i højre side
af vinduet og vælger Ny > DWORD-værdi. Den nye nøgle der kommer skal
hedde: Automatically Inline Images
Når nøglen har fået det navn højreklikker du på den og giver den
værdien 0.
Luk Regedit og start OE. Prøv så om den stadig viser vedhæftede
billeder som et slideshow. Hvis du får scriptfejl så må du ind i
regedit og slette den nøgle du lige har oprettet igen, men som sagt så
har jeg ikke oplevet scriptfejl med den nøgle i OE6, og får det heller
ikke nu kan jeg se.
Nøglen skal se sådan her ud inde i regedit:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/inline_images.png " Citat slut

Med venlig hilsen
summer

NB. Så er der så problemet med at lukke spm.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 30-07-02 23:18

Du skriver SLUT e.l. som svar og accepterer dit eget svar, så få du dine points tilbage!
Det virker hos Eksperten og håber også hos Kandu.
God fornøjelse, Claus

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-07-02 23:45

Clausen, den kan man ikke. Jeg har flere gange skrevet til service@kandu.dk om problemet, men hidtil uden resultat. Jeg har spm. der er over et år og nu dette, som ikke kan afsluttes. Man har åbenbart den holdning, at man SKAL acc. et eller andet. De to spm. der er over et år gamle, fik jeg slet ingen svar på, men er stadig åbne. Du har fuldkommen ret i at det virker på Eksperten med at lukke et spm.
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-08-02 22:07

Det er jo det samme som Dr_Dydendak skrev 28-07-02 21:28

Kommentar
Fra : mlr

Dato : 22-08-02 16:50

Det er nu engang sådan Outlook fungere :)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-08-02 20:10

Outlook Express :)
Som du kan se af mit svar 30-07-02 23:01 er det nu en gang ikke nødvendig at finde sig i. Der VAR jo en løsning og den fungerer.
Go'sommer
summer

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 15:16

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey