/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvor bli'r den af...?
Fra : molokyle
Vist : 410 gange
29 point
Dato : 30-10-04 11:54

Den nye version ???

...eller er det et standardsvar vi brugere kan forvente ved hvert årsskifte fremover ?

http://www.kandu.dk/dk/tip/5826

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 39 point
Dato : 30-10-04 11:59

Fra 15/ 10 2004
Citat
Vi har helt forståelse for at brugerne bliver utålmodige og tænker at
Kandu.dk ikke holder det de lover. Vi har haft så mange problemer med at
kunne nå at gøre det nye system færdig så det har desværre trukket i lang
drag. Vi regner stærkt med at komme ud med den nye version i starten af
næste år. Det nye system er lavet i C# 2.0, og denne version bliver først
released i starten af næste år, så lige så snart denne release bliver
udgivet kan vi gå i luften med det nye system.

Taget fra en mail til mig fra Søren (Kandu)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 11:59

molo - lol - kunne da ikke lige lade være med at spekulere over hvilke overraskelser der venter osv - og lige at "hvis alt går vel" - ja den MÅTTE jo med *GGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 12:10

miretdk -> ...næeh og når så alt ikke går vel, synes jeg godt kandu.dk kunne droppe os en linje i tip !

BjarneD -> Kunne du ikke have 'tippet' os andre, når nu kandu.dk ikke syntes det var en god ide at informere os andre brugere.

Der er iøvrigt en anden ting der har undret mig i forbindelsen med kurserne her på kandu.dk. Jeg granskede XML kurset, da det alligevel er noget jeg sidder og roder med iøjeblikket. Her fand jeg denne ordlyd :

Citat
En DTD (Dokument Type Definition) er ret omfattende og derfor lagt ud som et selvstændigt kursus.

...fra : http://www.kandu.dk/dk/kurser/XML/XML_DTD.asp

Det virker også, som et eller andet er kikset her ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 12:20

Jeg tænkte godt nok på om jeg skulle lave noget da jeg modtog mailen, men dels var jeg ret irriteret over, at der blev delt point ud for at provokere og dels ville jeg forståligt nok kunne regne med, at man ville sige at jeg er naiv hvis jeg tror på det.
Min forespørgsel handlede om information fra administrationen og ud til brugerne, men det var jo ikke lige det jeg blev lovet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 12:22

joooooooooooo nemlig molo - der er flere der har kommenteret det i min omgangskreds

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 12:23

et lille ps...

mon det er en ide at forsøge at få afskaffet point ????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 12:33

Jeg ville gå ind for afskaffelse, men skal jeg være realistisk så tror jeg at det ville være begynelsen til enden for Kandu. De fleste skal have en gulerod og selv en uden smag har åbenbart effekt eller også er det månedens præmie der trækker.
Jeg deltager fordi det er sjovt at prøve kræfter med andres problemer og så er det hyggeligt med lidt diskussion og jeg er ikke stødt på andre fora der er bygget lige så uformelt op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 12:38

BjarneD -> Dette kan sagtens lade sig gøre :

Når et spørgsmål er besvaret angives det i statistikken : Antal besvarede spørgsmål.

Hvis man har besvaret mere end 3 spørgsmål på en måned deltager man i månedens lodtrækning

En gang om året (= nytår ) trækkes der lod om årets premie blandt indeværende års top 50.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 12:40

Behøver jeg at sige at pr. 1-1 nulstilles årsregnskabet

..de forrige års statistikker kan naturligvis stadig læses

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 12:40

hmmm - måske har du ret BjarneD. Det er da værd at tænke over - personligt kan jeg ikke fordrage det med point - men der er vel masser af jægere når det kommer dertil - lukke lige for sludrechatollet her for en tid *G*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 13:15

Molo, det lyder som en glimrende idé, men for at det kan realiseres skal der nok enten flere reklamer eller brugerbetaling. Det kan så diskuteres om det rimelige i at skulle betale for at besvare spørgsmål,men hvis man så betalingen som en lodsedel til præmierne kunne det måske godt gå.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 13:27

Netop BjarneD. Ikkeså forskelligt som nu, men man skulle nok sige det 'kostede' f.eks. 3 på hinanden følgende dages log-in eller 3 besvarede spørgsmål at kunne stille et nyt spørgsmål. Ved opstart af en profil kunne man så få en 'box' med 5 spørgsmål forærene ..og endnu 5 som superbruger ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 13:31

Det skal være overskueligt, men som jeg ser det skal der være åbent hus for spørgere, men der må gerne være lidt regler for svarere, der jo så også kan vinde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 13:39

Åbent hus for spørgerne ???? Jeg øjner kolosale problemer

Som det er nu, sætter pointsystemet grænser for, hvor mange tåbelige spørgmål en profil kan nå at fyre af på en dag. Derfor må der en form for begrænsning på spørgersiden. Måske blot som et spørgsmål pr. dag medmindre man har optjent spørgsmål, som nævnt ovenfor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 15:09

et var nu heller ikk esådan jeg mente det, med åbent hus mener jeg at de ikke skal forpligtiges mere end nu, og er det ikke lettere at leve ed "dumme" spørgsmål end dumme svar.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-10-04 15:14

Jeg har været mnd siden MAR 2001 og har 13630 points stående det er rart med lidt på kistebunden )

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-10-04 15:14

Jeg har været mnd siden MAR 2001 og har 13630 points stående det er rart med lidt på kistebunden )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 15:20

En holden mand!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:17

671½ dage med daglig log-on, hvis SKELMOSE ikke har stillet spørgsmål med nuværende pointsystem = 233 + 5 + 5 =263 spørgsmål til frit at stille, hvis man følger mit forslåede skema for spørgsmål optjening

...men de færreste sparer så meget på 'krudtet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:18

243 ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 17:22

Skelmose kunne sikkert lige som vi andre lære lidt ved, at købe lukkede spørgsmål.
Bortset fra alt fnidderfnadderet så er det egentlig imponerende hvor mange gofde og brugbare oplysninger, der gemmer sig på Kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:33

Rigtig set Bj-arne-D -> Det er nu en gang billigere at læse et lignende spørgsmål til f.eks. 25 point end at stille det samme til 100 ... om så man må købe 3 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:34

Nåeh... jeg må vel til det... selvom det ikke hu'er mig at dele point ud

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:35

Vær så artig... Dj-arne-B !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-04 17:43

Øv... der ar AVP forpremiere iaften i Cinema2000 og jeg har ingen billet. Nu må jeg vente til d. 19-11 : http://www.dr.dk/kultur/indexfilm.asp?articleID=34588&articleTypeID=4&SubjectID=122&site=film&action=anmeldelse

Der skulle komme en alien m. svenske undertekster iaften på tv ; nogen der ved hvorfra ? kl. ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 17:49

Der er jeg svar skyldig for med mine to Tv kanaler er jeg jo en slags medie analfabet
Takker for points, som desværre ikke kan bruges til at købe svar

Du må have fat i Kandu's Ripley der vist er ekspert i de film.

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 30-10-04 17:53

Sku hilse fra molokyle og sige at spørgmålet er stillet her : http://www.kandu.dk/dk/spg/52644

HM

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-10-04 22:50

Og hvad tror i jeg bruger Kandu til?