/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
550 thumbs.db : cannot create file !?!
Fra : Kris
Vist : 530 gange
150 point
Dato : 30-10-04 01:00

Når jeg overfører bla. billede gallerier fra frontpage får jeg følgede fejl: "550 Thumbs.db: Cannot create file". Derefter bliver billede gallerierne ikke oprettet og man kan kun se disse thumbs hvis man klikker på dem. Jeg kører FP2003 og kører med en windows 2003 server. Hvor kan fejlen ligge henne?
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-10-04 11:10

Tror måske det kan være noget med mine fp extensions. Nogle af mine navigationer vises heller ikke helt korrekt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 12:04

Det lyder helt sikkert som problemer med FP ext.
Som du nok ved skal der på serveren være installeret FP ext. og du skal uploade via FP. Hvis du anvender FTP upload vil der ikke blive genereret det der skal bruges til visse specielle funktioner.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-10-04 19:39

Nu er det min egen server, så jeg kan vælge ikke at uploade via ftp. Hvordan skal jeg så overføre filerne så de bliver genereret så de virker korrekt?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 30-10-04 19:48

I Filer vælger du udgiv web mens det du har lavet er åbent.
Du skal så vælge stien til den placering filerne skal have.
Det kræver for øvrigt, art du har startet med guiden til at oprette et websted så det ikke bare er nogle filer i en mappe.
I FP skal man simpelthen bruge systemet med guider for at få alt til at virke.
Prøv at bruge hjælp i FP der får du gode tip.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 31-10-04 10:03

Tak for svaret BjarneD. Det virkede. Tak for din hjælp og tid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-04 10:37

Selv tak! Det er en fornøjelse når vi kan få det til at virke.