/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Baggrund på Cybercity virker ikke?
Fra : Klift
Vist : 311 gange
80 point
Dato : 29-10-04 21:58

Hej jeg har en hjemmeside på Cybercity som jeg begyndte på idag men jeg kan sempelthen ikke få den til at vise min baggrund hvad kan jeg have gjort galt??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 22:08

Det er svært, at komme med et bud uden et link til siden.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-10-04 22:52

Har de ikke en support side på CC til deres hjemmeside-del.??

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 30-10-04 00:46

det er sikkert filnavnet der er stavet forkert

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-04 09:50

En ting du skal gøre dig helt klart:

Alle filenavne skal angives nøjagtigt som i de henvisninger du har på siden.
D.v.s. du skal være opmærksom på om du bruger små eller store bogstaver.
De fleste servere skelner mellem små og store bogstaver, og kan derfor ikke finde filen, hvis du ikke har angivet den helt korrekt.

En anden typisk fejl er at stiangivelsen til filen ikke stemmer over ens med den oprindelige placering.
Hvis du har haft siden til at fungere lokalt på din PC, og du henter billedet i en anden mappe, så skal du også have en sti og mappe navn der er indentisk med det du har på egen pc.

Sammenligning:
Du spørger om vej og får at vide, du skal svinge til højre første gang.
Hvis du så kommer fra den anden side, så skal du ikke længere svinge til højre, men til venstre!

Altså en præcis angivelse fra punkt til punkt!

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-10-04 10:17

BjarneD: Linket er http://flth.homepage.dk (der må ikke være www)

taliskoko: Support er et sådan en hjælpe side?? for det har de og der er hjælp til oploading med CuteFTP og nogle andre men ikke med baggrunds billeder eller noget

Harlekin: Jeg tjekker det lige

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-10-04 10:25

Min kode ser således ud:

Kode
body {
   background-image: url("baggrund002.jpg");
}

og filen hedder: baggrund002.jpg

Så det burde ikke være problemet

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-10-04 10:30

Løsningen er fundet og det der var galt var at:

Billedet lå i samme mappe som alle andre filer og det må det åbentbart ikke så jeg lagde den i en mappe for sig selv og nu virker det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 11:47

Det må sådan set gerne ligge i samme mappe, men da stien ikke viser hen til mappen vil det være et problem.
Jeg kiggede lige hurtigt på din html og det ser lidt mystisk ud. Du har fået noget sat ind så du har lidt for mange sektioner eller rettere du har to afslutninger på body og html.
Du skulle måske lade en specialist i kildekoder kigge det lidt igennem.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 30-10-04 11:50

tjekker lige mine kildekoder selv for det kan ikke passe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-04 11:55

Dette er de sidste 4 linier fra siden
Kode
</body>
</html>

</body>

</html>