/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98 eller WinXP
Fra : Soenne
Vist : 305 gange
150 point
Dato : 29-10-04 19:49

Jeg har fået til opgave at få en PC op at køre ordentligt igen, min erfaring siger mig at det er bedst at begynde forfra.
Den kører i øjeblikket med Windows 98, i en tysk udgave, ikke så fedt.
Nu er jeg dog kommet lidt i tvivl, skal jeg installere WindowsXP eller Windows98 (på dansk), umiddelbart hælder jeg til XP.

Konfigurationen er som følger.

AMD Athlon 800MHz, 128MB ram (jeg installerer yderligere 512MB), 30GB Harddisk.
Knægten der ejer den er ca. 13 år gl og bruger den mest til spil.

Så min bekymring er, at jeg måske vil belaste maskinen for meget med XP, det nytter jo ikke noget, hvis den hoster hver gang, den skal køre Doom ell. lign.

Windows 98 eller Windows XP (lad være med at foreslå ME)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 21:02

Den kan godt køre med det især hvis du putter mere RAM i.
Det er ikke nogen supermaskine, men fordele ved XP opvejes uden tvivl at ulemperne ved lav frekvens.
XP udnytter RAM bedre og derfor tror jeg mest på XP i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 21:13

Vil osse sige XP! Doom 3? Tja! Den vil hoste på den puter uanset grafikkort! Der skal du højere op i CPU!

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 150 point
Dato : 29-10-04 21:30

Helt klart XP - du kommer op på 640 MB Ram og med 800 Mhz CPU så ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ved ikke med de der meget krævende spil, men jeg tror helt sikkert han vil blive mest tilfreds med Win XP.
Jeg var selv meget i tvivl for 4-5 mdr siden, da jeg stod med samme valg, men jeg blev bl.a. af "tedd" her på siderne også rådet til at vælge XP, og det gjorde jeg så og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Jeg har kun 633 Mhz og 256 MB Ram, men det virker upåklageligt. Held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-04 23:36

Jeg har lige været med til at sætte en gammel pc op på nøjagtig den måde med xp og det gik godt !!!!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 30-10-04 15:24

>tedd. Det var nu ikke lige doom3 (kræver 1,5GHz)

Jeg er egentlig også overbevist om at det vil blive ok, min kone har en 600MHz med 384MB ram, hun kører med XP.
Men det er mere de tunge spil jeg er nervøs for, spil som giver maskinen åndenød.

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 30-10-04 16:48

Tak for svaret bennymanden.

Jeg tager chancen, går det ikke, må jeg jo "nedgradere".