/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgrader fra XP Pro til XP Home.
Fra : stjuma
Vist : 379 gange
70 point
Dato : 29-10-04 17:10

Jeg har installeret XP Pro på min maskine, men vil gå tilbage til XP Home. Skal jeg slette det hele eller kan jeg opgradere.
Steen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 17:14

Du kan ikke nedgradere så du er nødt til at slette, men hvorfor. Der er flere funktioner i pro, men til almindeligt brug er der ikke meget forskel.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 29-10-04 17:15

DU kan ikke opg. det vil jeg ikke mene!

Du skal nok formatere det hele!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-10-04 17:17

Du kan ikke opgradere fra Pro til Home, idet Pro er "opdateringen".

Det er som BjarneD skriver... Men jeg spørg oxe: Hvorfor dog gå ned i "omdrejninger"....?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 29-10-04 17:17

Ja,
pro har mange flere funktioner

bla. fjernskrivebord!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-10-04 17:22

prøv:
sæt xp home cdrom i drevet når xp pro kører,vælg indstallere ,opgrader - hvad siger den her ??? eller ny indstalleretion - med både xp pro og home på somme pc(evt slet pro)men hvad siger den her....??? gå bare igang...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-10-04 17:31

bjerne d og er du klog har ret,men prøv at skrive i kør (hvis D er dit cdrom drev hvor xp home er i))
d:\winnt32.exe /checkupgradeonly

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 70 point
Dato : 31-10-04 14:12

Hej
Nu skal I jo ikke lokke "stjuma" ud i noget snavs. Man skal ABSOLUT IKKE , prøve på at lægge en XP Home oven på en XP Pro. De 2 versioner har en hel del system-filer som hedder det samme, men slet ikke indeholder det samme, så det kan/vil gå total i koks at prøve på at blande de 2 systemer.
En anden ting er, at hvis du ikke har brug for alle de specielle ting i XP Pro, er det absolut bedre at køre med Home versionen. Home versionen start langt fra så mange baggrundsjob op som Pro versionen, så maskinen belastes mindre i Home versionen. På den anden side, hvis man har en kraftig maskine og nok af RAM, er det stort set ligegyldig hvilken version du bruger.

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 05-11-04 07:10

Min XP Pro vil ikke nedtage opgraderinger længere. Jeg er godt nok bekendt med at Proén har flere faciliteter, men da jeg er udsat for utrolig mange angreb, må jeg have de ekstra sikkerhedsfasiliteter med, som SP2 giver.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-11-04 08:34

I ved godt at man kan bestille en opd. til windows på deres hjemmeside... Helt gratis....

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 05-11-04 08:41

Ja men det bliver nægtet, når jeg forsøger at opdatere.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 01-01-05 20:49

Tak for svaret Brassovitski.