/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Var det ikke en god idé med boot-camps i~
Fra : binky
Vist : 335 gange
75 point
Dato : 29-10-04 16:58

Vi kan så tit læse om unge, der ikke rigtigt ved, hvad de skal rette sig efter. Som eks. I dag kan jeg læse i avisen, at nogle 15-16 årige kunne tænke sig at se, hvordan det så ud, når levende dyr brændte. Altså hældte de benzin over dyrene og satte ild til. Fint, nu ved de hvordan det ser ud, men hvordan ser det mon ud, når et levende menneske brænder; det bliver nok næste projekt. Så har vi også alle tasketyverier og overfald. For 20 år siden var der ikke nogen, der ikke turde gå ud, når det var mørkt, men i dag er det klogt at være flere, når man er i byen. Hvorfor kan det ikke standses i Danmark, for den med at de har fået bleen forkert på som små, synes jeg ikke holder. Tværtimod. I USA har de noget, der heder boot-camp. Det er en form for opdragelseslejr, hvor de gode sider bliver fremhævet, og de dårlige sider giver armbøjninger og rengøring af toiletter. Kunne det mon ikke også anvendes i Danmark, for det er garanteret også billigere end den mandsopdækning og opmærksomhed, der nu bliver de ****** til del. Jeg nævner herunder ikke nationaliteter.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 17:08

Man har forsøgt noget der slet ikke var så vidtgående og end ikke det kunne man acceptere her i landet.
Man tog nogle meget unge kriminelle og satte dem ind i et fængsel hvor de "gamle" indsatte fik lov til at fortælle dem og demonstrere hvordan det var, at sidde inde, men forargelsens storm rejste sig fordi nogle af de fremmelige knægte blev bange. Ja, hvad skal man så sige.
Jeg tror på at sand kærlighed over for børn er at sætte grænser for dem så de kan finde nogle gyldige holdepunkter og bestemt ikke more sig over når deres fremmelige unger er rigtigt frække. Selv her på Kandu oplever man jo hvordan nogen (mødre måske) finder det virkeligt spændende og charmerende når en fræk knægt prøver at lave lidt rav i den.
Jeg har ikke ondt af de mødre (forældre) der senere kommer til at græde over deres sønners grumme skæbne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-04 17:26

Det kunne da sagtens praktiseres i DK hvis viljen var der.
Men her går det desværre bare op i pædagogik og blødsødenhed.
Men en anden ting er så, at jeg ikke engang er sikker på, at bootcamp ville hjælpe særlig meget på den hårde kerne af kriminelle elementer der findes rundt omkring, også i USA er statistikkerne ikke for gode.
Jeg ved godt, at det er et hårdt synspunkt, men visse personer har så lidt respekt for alt og alle, at de ikke burde have lov til at færdes frit i samfundet.
mvh dova

Kommentar
Fra : binky

Dato : 29-10-04 18:51

BjarneD
Vi er vel der, hvor det skal gå ud over politikerne eller deres familie, før der kommer en omvæltning. Vi fik får nogle år siden stjålet vores BMW, og den blev fundet efter 28 dage, så vi kunne tænke "shit"; 2 dage mere, så havde vi fået en ny bil, for kaskoen dækkede ikke en ødelagt motor. Fyren, der havde stjålet bilen, blev fundet, og vi fik brev fra statsadvokaten (tror jeg nok, det hedder) at det blev et civilt søgsmål, og han skrev rent ud at fyren kun havde ejendele, der kunne rummes i 2 bæreposer, men samtidig var han sigtet for 30 biltyverier. Ville vi sigte ham, var det for vores regning. Han havde stjålet min mands vielsesring, og hans årskalender med optegnelser fra vores søns fødsel, hjemmestrikket sweater fra hans mor, som er død. Den idiot fik lov at gå med sine 2 bæreposer, og ikke en gang en undskyldning fik vi, men han har selvfølgelig også haft travlt med sin næste bil. Nu er vi jo heller ikke politikere, for sker der noget der, så er der mandsopdækning, men i tilfældet med vores bil, da dækkede vores kasko ikke, for bilen kunne jo stadig køre, men det var ikke den samme bil. Jeg er stadig pisse sur over den meddelelse, vi fik dengang, for hvem blev beskyttet der, ham med de 2 bæreposer eller os.
Øh, det var ikke, fordi du skulle have det hele, men nu var du jo nærmest.
Mange hilsner fra
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 29-10-04 19:57

Hej dova
Det er jo den hårde kerne, vi skal have fat i, og som en form for utopi skulle den kriminelle lavalder sænkes til 11-12 år, og så skal hammeren falde. Det kan ikke hjælpe at blive ved med at bære over med de der søde små nogle (min mand er vicevært i et boligkompleks, hvor 3/4 efterhånden er af anden etnisk nationallitet end dansk) og de kære små stjæler med arme og ben. Han har selv fået stjålet to cykler ( og den ene var sgu' min) inden for et halvt år, og det var lige uden for kontoret. Jeg vil afsløre, at vi bor i Esbjerg, og jeg er ikke den, der retter mig efter noget, men i de 5 år, jeg har kendt ham, har han hele tiden holdt på, at jeg ikke selv måtte gå i byen om aftenen. Det syntes jeg, var noget pladder, for jeg kom fra oplandet, men jeg går ingen steder alene nu, og det er det, der irriterer mig, skal vi ikke kunne gå frit, som vi før har kunnet. Derfor kunne en boot-camp være en god idé, for det kunne være en forsmag på noget, der var endnu værre, men som jeg før har skrevet, så skal det med overfald o.s.v. ramme politikerne, før der sker noget.
Jeg er negativ i aften, jeg bliver sågu så sur over vores kulturberigelse. Den var ikke racistisk.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 75 point
Dato : 29-10-04 20:03

Ja jeg kan filme godt forstå du bliver gal Binky..sådan en hvalp...Ja det er dælme træls når forældre ikke gider sætte nogle grænser for deres børn. Det er meget nemmere at købe en computer eller Playstation til dem, så er de jo fri for at skulle tale med dem osv.
Vi skal til at vågne op her i Danmark..I skolerne kan lærene ikke styre ungerne, da de ingen opdraglse har fået hjemme. Mange børn aner ikke hvad det vil sige at tage hensyn til andre mennesker, de møver sig frem med albuerne, "lad mig komme til" attitude! Ja det er fint med al den individualisme, vi skal bare lige huske at få "de andre" med i billedet også.
Binky, det er et rigtig godt forslag du kommer med, gid det kunne blive virklighed!!!

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 03-11-04 15:04

Tak for svaret mango.