/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvorfor er QXL sådan?
Fra : ting27
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 29-10-04 13:52

Hej. Min bruger er netop blevet udelukket af qxl pga. de troede at jeg havde en ulovlig auktion.
Jeg solgte en vare (webskabeloner), og blev anklaget for at de 'måske' var ulovlige.
Kort efter det lukkede QXL min bruger på baggrund af een anmeldelse.
Min bruger havde over 470 salg med 99,63% positive karaktere.
Jeg syntes det er dygt urimeligt at QXL ikke først spørger mig. Jeg har nemlig et BEVIS på at det er en lovlig vare jeg sælger.
På grund af QXL har jeg nu mistet:
35kr*20 auktioner =700 kr. for auktionen
29kr*500 auktioner = 14.500 kr. for en anden auktion der røg med da de lukked emin konto.
30 kr. i startgebyr for auktion 1
30 kr. i startgebyt for auktion 2
90 kr. på stående på min QXL-konto.

I alt har jeg grundet QXL's fejl mistet 15.350 kr.
Hvad skal jeg gøre.. jeg mangler noget hjælp ?? er pisse chokeret over deres pis!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-04 13:58

NÅ der er du, hvorfor har du ikke reageret på henvendelser?

Jeg er en af dem der godt kunne tænke sig en forklaring på hvordan du mener det er lovligt at tage penge for ulovligt kopieret software

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 14:17

Du tænker på den auktion JEG SELV ringede til qxl og lukkede grundet jeg fandt ud af at det var ulovligt? Det er den eneste ikke lovlige auktion jeg har haft. Drejer sig om nogle gamle gamle computerspil, også kaldet abandonware.
Hvis det ikke er hvad du tænker på, så må du ha fået fat i den forkerte.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-04 14:22

Jeg tænker på 888 webskabeloner

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 14:24

nåå. Det er slet ikke mig. Det er en anden person som jeg godt ved ikke overholder loven.
Jeg har selv snakket med ham. Han har skrevet trudselsbreve til mig osv.
Han heddder noget med Frederiksberg 1800 mener jeg..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 14:28

Sådan kom jeg i kontakt med 888 webskabeloner:
http://kandu.dk/dk/spg/51929

Hans mail er: frank@jensen.tc hvis du skal i kontakt med ham. Men hold mig udenfor. Han har som sagt givet mig trusler og han kender også til min adresse desværre.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 14:47

Better_Performance> Det er sjovt at du endnu ikke har givet mig en undskyldning for den anklage. Det bør du gøre.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 29-10-04 14:52

Ja sådan kan det gå ting27 ,-)
Det kommer bestemt ikke bag på mig, men har du problemer syns jeg du skal ringe til arne.jakobsen han kan yde dig krisehjælp .-) ellers skriv en bog om dine ulovligheder.
Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 15:06

svampearne> Jeg har ALDRIG solgt noget ulovligt da jeg godt kender konsekvenserne. Nu ved jeg godt at du kun skriver det der for at irritere.
Måske skullle du skrive en bog om dine ulovligheder for nu laver jeg en anmeldelse til kriminalpolitiet. De gider nok ikke gøre noget ved det, men bare det, at jeg har prøvet at ødelægge dit liv gør miog glad.
Jeg håber at du vil dø på en frygtelig måde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 16:57

ting27 du er da langt ude. Hvordan kan du finde på at sælge eller anvende noget du har kopieret. Copyright er ikke afhængig af, om det står copyright på det for alt digitalt er copyrightet hvis der ikke står det modsatte sådan er loven og det er vist en klog beslutning at udelukke dig fra QXL for du driver jo groft plat, for du er ve ikke så naiv, at du tror at du har ret til at tjene penge på noget der er frit tilgængeligt. Det troede jeg du havde fået forklaret.
Du skylder selv undskyldninger og den første du skylder en undskyldning er Better_Performance og ikke omvendt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 17:02
Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 17:08

Du skal fucking IKKE sige at jeg sælger noget ulovligt.. Du er ikke en krone værd..!1! Jeg hader dig virkeligt meget. VIRKELIGT MEGET!!!!

Jeg bad ham jeg købte det af give mig et bevis, så jeg spurgte ham. Her er en copy-paste af min mail. Je ghar kun fjernet min egen mail og mit ebay brugernavn.:
Jeg håber fucking meget at i tror på mig nu!!!:
De vare jeg har solgt er ikke beskyttede på nogen måde og jeg har som sagt fået lov til at sælge dem.. Hvor er i mennesker bare nogle fucking svin.. Må jorden gå under og alle dø.. !!!

Aktuel mappe: Indbakke    Log ud
Skriv ny Adresser Mapper Indstillinger Søg Hjælp Kalender    SquirrelMail

Oversigt | Slet   Forrige | Næste    Videresend | Videresend som vedhæftet fil | Svar | Svar til alle
Emne:    Re: Question for item #3845224003 - 30000+ Pro Web Website Flash Templates & EXTRAS RESELL
Fra:    "ELY M." <ufo@mboca.com>
Dato:    Fredag, 29/10 2004, 08:30
Til:    mig@mig.dk
Prioritet:    Normal
Mailprogram:    Windows Eudora Light Version 1.5.4 (32)
Indstillinger:    Vis hele headeren | Vis printervenlig version | View Message details

yes you can resell anything you want

but Im little angry at prizes_for_pennies for stealing my ufo picture.

ELY M.

At 11:24 PM 10/28/2004 -0700, you wrote:
>Dear elymbmx,
>
>Hi.
>I bought these templates short time i ago.
>This mail will be used as a proof.
>I already know it's legal for me to resell these templates & extras, but
will you please answer this mail and say i have the Rights to Resell please.
>
>To respond to the question online, go to the URL below. You will have the
option to display your response directly on your item page.
>
>http://contact.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?RespondToQuestion&iid=3845224003&q
id=313896609
>
>==============================================================================>Item
# / Item Title End Date
>==============================================================================>3845224003
Oct-16-04
>30000+ Pro Web Website Flash Templates & EXTRAS RESELL
>
>Thank you,
>
>---------------------------------------------------------------------------
-----
>
>Need help calculating shipping cost? Use the Shipping Calculator.
>http://cgi3.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?EmitSellerShippingCalculator
>
>Marketplace Safety Tips:
>
>Is this message an offer to buy your item directly through email without
bidding on and winning the item on eBay? These "off eBay" transactions
violate eBay policy and may be unsafe. You can report it at
http://pages.ebay.com/help/policies/rfe-spam-non-ebay-sale.html. Learn more
about safe trading at http://pages.ebay.com/securitycenter.
>
>eBay treats your personal information with the utmost care, and our Privacy
Policy is designed to protect you and your information. eBay will never ask
their users for personal information, such as bank account numbers, credit
card numbers, pin numbers, passwords, or Social Security numbers in an
email. For more information on how to protect your eBay password and your
account, please visit http://pages.ebay.com/help/account_protection.html.
>
>This eBay notice was sent to ufo@mboca.com based on your eBay account
preferences and in accordance with our Privacy Policy. To review our Privacy
Policy, please visit http://pages.ebay.com/help/community/png-priv.html. To
change your notification preferences, please visit:
http://cgi4.ebay.com/ws1/eBayISAPI.dll?OptinLoginShow. If you would like to
receive this email in HTML format, click here:
http://cgi4.ebay.com/ws1/eBayISAPI.dll?OptinLoginShow.
>
>Copyright © 2004 eBay Inc. All Rights Reserved.
>Designated trademarks and brands are the property of their respective owners.
>
>eBay and the eBay logo are trademarks of eBay Inc.
>
>---------------------------------------------------------------------------
-----
>

Download som en fil

Slet & forrige | Slet & næste
Flyt til:

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 17:55

Så blev BjarneD tavs.
Han fandt ud af at jeg både havde BETALT for det, og havde RESELL RIGHTS.
Gættet om at jeg havde hentet det ned fra nettet selv var forkert. Aner ikke hvor han har fået det fra. Måske har han har blandet nogle gamle tråde sammen.
Han siger bare hvad han mener er rigtigt.
Sæt dig ind i tingene BjarneD

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-10-04 17:59

QXL, kan gøre lige hvad de vil, og kan ikke anklages for udelukkelse af dig, da det er deres frie ret, uanset begrundelsen, og uanset dine tab. Så desværre.
Jeg kan ikke utale mig om, hvorvidt du har gjort noget ulovlig, og er også ligeglad, men vælger da at tro på dig.
Men det er for så vidt ligegyldig, for QXL, kan gør hvad de vil.
Og så: Pas på blodtrykket, for jorden går ikke under i morgen, men det kan du og jeg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 29-10-04 18:00

hej ting27 !
bare dit sprog siger mig , et eller andet.
så jeg vil heller ikke stole på dig , over en dørtærskel.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 18:16

huntermis> Nej, se. Ingen tror på mig. Jeg har i min overstående mail beviset på at jeg har retten til at sælge videre. Jeg har IKKE ændret i den, bortset fra min mail, og ebay-brugernavn som jeg så også tidligere har sagt.
Hvis jeg har gjort noget ulovligt er jeg ikke selv klar over det, men det som BjarneD hentyder til er forkert. For et stykke tid siden spurgte jeg ang. copyright og freeware, og han tror så, at fordi jeg spurgte om det, at jeg med sikkerhed havde levet af at sælge freeware i lang tid. Forkert! Det var et spørgsmål, og jeg spurgte FØR jeg gjorde noget!!!! Det her sprøgsmål, og det som BjarneD tænker på har intet med hinanden at gøre.

Mit sprog er som det er. Sådan er det når man bliver irriteret. Min dag startede faktisk nogenlunde indtil jeg fandt ud af, hvad QXL havde gjort.

Forresten er min konto åben igen. Godt gået QXL. Jeg skulle bare lige forklare tingene. Det er heldigt at der er NOGEN der forstår!

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 29-10-04 18:21

fjerner lige flueben.
for hvor alvorligt er dette

men ????????

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3845224003

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 18:29

huntermis> Ja. Du har fat i noget. Det står oven i købet i overskriften.

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-04 18:32

Da dine varer ser ud til at være lovlige, er det da godt at QXL har åbnet din konto igen, dine beviser må jo have været nok til at overbevise dem.

En hel anden sag er, at dit sprog nok hverken hører hjemme her eller i QXL's debatforum, behersk dig dog lidt. Vi skal vel kunne være her alle sammen.

VH Ripley

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 18:35

TheRipley> Mit sprog var sådan af en årsag. Den årsag at det er umuligt at beherske sig i en sådan alvorlig sag hvor folk beskylder een for at sælge ulovlige varer.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 29-10-04 18:38

->ting27
Måske forståeligt, men det gør det lidt mere svært at tage dig alvorlig, og det er jo ærgerligt, når du har et seriøst spørgsmål, enig???

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 18:44

TheRipley> Jeg ved jo ikke hvordan folk ser mig, så enig, hvis altså folk virkeligt bedømmer mig udfra min skrivemåde.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 29-10-04 18:48

ting27> kender dig jo ikke, hvad andet er der så at dømme på, men du virker nu ret fornuftig når det kommer til stykket, så du klarer dig nok
Vil gå ind og sige hej til mine gæster - fortsat god fredag.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 19:06

Tak for svaret og forståelsen TheRipley.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 21:07

Jeg blev skam ikke tavs, men nu sidder jeg ikke ved computeren hele dagen og mails modtager jeg ikke, men mon ikke det er en som dig selv du har handlet med. Med den adfærd du har på Kandu tror jeg ikke en skid på dig, og det er der jo så andre der heller ikke gør.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 21:24

BjarneD> Det kan godt være at han er ligesom mig, men når han siger at jeg må sælge den videre gør jeg dette på baggrund af dette.
Du har taget fejl med ikke at tro på mig. Man kan IKKE aflæse ens personlighed via skrivemåde, hr. schizophrenia!!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 21:27

forresten BjarneD. Det er sjovt, at når først du fandt ud af, at jeg ikke havde downloadet den, men faktisk købte den, begyndte du på at mistænke mig på en anden måde. Hvad har jeg egentligt gjort dig siden du er efter mig?? Altså hvad har jeg gjort FØR denne tråd, for du har UDEN TVIVL hadet mig lige så meget før denne tråd, som nu.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 30-10-04 09:16

ting27 jeg tror du skal søge læge for enten lider du af paranoia eller også lider du meget under lav selvværd, jeg er sikker på lægen kan hjælpe dig.

Jeg vil tænde et lille lys, og tænke på dig
Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-11-04 20:00

ej svampearne. Jeg tror nok at mange vil reagere ligesom jeg gjorde, hvis de blev udsat for samme tortur. Så venligst stop venligst med dine nedladende indlæg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 21:12

Er der nogen der rykket neglene af dig eller hængt dig op i håret?
Jeg hader dig bestemt ikke. Det er du alt for kikset til.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-11-04 22:05

BjarneD> Flotte udtaleser af een der ikke kender mig... Det giver da ingen mening........................

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-04 23:19

Nej din adfærd giver ingen mening

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-11-04 12:06

endnu en gang.. Du kender mig overhovedet ikke. Meget let at se.