/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Program der kan ryde op i mine filer!?
Fra : rudik
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 29-10-04 12:37

hej.
efter at have hentet en helt masse free/sheere programmer, vil jeg gerne have rydtet lidt op i mine filer.
er der et program der kan gøre det?
uden at jeg behøves at røre en finger

jeg har deckfragmenteret min computer.

//rudik :-]

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 29-10-04 12:38

hovsa gik vist lidt hurtigt

(defragmenteret)

//rudik

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-04 12:48

Du kunne jo starte med at gå i kontrolpanel og her vælge "Tilføj eller fjern program" det går rimeligt hurtigt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 12:49

Der er et program der hedder Format C: /q det kan gøre det, endda meget effektivt. OK så er der så heller ikke noget tilbage, men hvordan havde du tænkt dig, at et program skulle kunne vide hvad der skal slettes og hvad der ikke skal?

Du kan få programmer der kan rydde op i registreringsdatabasen som dette jv16 der er rigtigt godt:

http://www.321download.com/LastFreeware/

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 29-10-04 12:58

Det ved jeg heller ikke. det var jo bare en idé
det kunne jo være meget smart.
nu om dage, er der jo næsten ikke grænser for hvad der kan lade sig gøre

Har jeg ikke lidt ret ?

//rudik

Ps. kender godt formatC
har brugt den mange gange

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-04 13:32

Der findes rigtig mange programmer der kan ryde op på din maskine:
Jeg vil lige skrive nogle af den jeg synes er bedst og bruge til daglig selv:

Først er der selvfølgelige:
Spybot & Adware, den kender du sikkert så dem gider jeg ikke lige linket til.

Men et rigtig godt program er, EasyClener. Det kan ryde op i rigtig mange ting og programmet fylder kun et par MB. Super nice program.

EasyClener
Download: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm#download

Så er der et andet program som er noget større fylder ca 100-125 MB Men det er også rigtig nice, kan tweake din computer og ryde på den, og f.eks. defragmenter din registeringsdatabase.

TuneUp Utilities 2004 (trial)
Download: http://www.download.com/TuneUp-Utilities/3000-2086_4-10280149.html

Så er der også Regsekker, der kan ryde op i din registerings database.

Men prøv også og læs denne artikel, står et par hurtigt oprydnings tips:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=4

men held og lykke med det, håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 14:05

Steffan de kan da ikke fjerne de free/shareware programmer som rudik omtaler. Jeg har fundet ud af hvorfor jeg har problemer med at åbne dine pcfreek link, det er mine sikkerhedsindstillinger der ikke vil acceptere activeX og adware fra http://impdk.tradedoubler.com

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-10-04 14:24

BjarneD hvis han først går ind i Tilføj fjern og så høre f.eks. Easycleaner eller regseeker fjerner han de sidste rester af programmerne.
Okay det var da godt :D hehe.
Have jeg faktisk som en lille mistanke.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 29-10-04 16:57

Tak for svaret Steffansteffan.