/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er bedst.
Fra : H2
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 29-10-04 12:37

Hej

Jeg har lige fået en aflevering tilbare i skolen jeg går på.

Jeg fik "ganske godt" og min sidemand fik "godt"

Hvad er bedst.

Accepteret svar
Fra : soyeljefe

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-04 12:48

Jeg er næsten overbevist om at "ganske godt" er bedst....men det kommer på tonefaldet...

- "godt og vel" betyder også noget forskelligt, alt efter hvornår man er født...f.eks.! (dansk sprognævn har definationen)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-04 13:01

Sig mig bruger man ikke tal og bogstavkarakterer længere?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-04 13:02

Umiddelbart opfatter jeg ganske godt som bedre end godt. Skal du vide det præcist hvad din lærer mener er du nødt til at spørge

Kommentar
Fra : H2

Dato : 29-10-04 13:11

Min lære ville ikke sige hvad han mente var bedst, men vi kom til at snakke om hvad vi mente var bedst men kunde ikke blive enig og noget, nogle mente det en og nogle mente det ander.
Så ville lige høre jeres mening

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-04 13:20

Det var sgu da en åndsvag lærer. Man kan da ikke skrive noget, for bagefter ikke at ville forklare meningen nærmere, ifald der er divergerende opfattelser af meningen. Dumt.

Nåh, godt eller ganske godt, må vel betegnes som en "god karakter". Under alle omstændigheder bedre end "skidt".

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-04 13:34

Går man ud fra det gamle karaktersystem, bør "ganske godt" ligge under "godt".

Tænk på tg=temmelig godt og g=godt, hvor tg er lavere end g.

Så ud fra det synspunkt har du fået en "lavere" karakter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-04 13:47

Ja jeg vil også umiddelbart mene, at ganske godt ikke er helt på højde med godt. (som f.eks. temmelig godt, rimelig godt, hvor det er en "ganske god" præstarion som lige mangler lidt i at være god)
Jeg troede i øvrigt slet ikke man brugte den slags bedømmelser mere.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-04 14:00

Ganske godt..................du må nok stramme dig lidt an.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-10-04 14:09

Det gør "man" heller ikke mere. Idag er det tal og bogstaver. Det er for åndsvagt at visse gamle lærere holder fast i de gamle betegnelser, og rent ud sagt dumt, at de bagefter ikke vil forklare eleverne hvad deres "lal" går ud på!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-04 15:56

Hvis læreren ikke kan præcisere hvad der menes er det nok fordi han ikke ved det selv. Der er ikke meget pædagogik i den form for karaktergivning hvis eleven ikke ved om det er lidt godt eller lidt skidt.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-04 16:06

Jeg mener ikke, at man altid bør give "tal" karakterer; det kommer an på nineau og opgavetype.
Men jeg finder det groteskt, at læreren skiver en kommentar, som han derefter ikke vil uddybe.
Karakterer/kommentarer er til for at give eleven oplysninger om, hvad han/hun har præsteret.

Jeg ville give denne lærer: utilfredstillende

Frieda
Lærer

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-04 16:07

Jeg mener selvfølgelig: niveau

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 16:36

Er særdeles godt så enda lavere enn ganske godt?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-10-04 17:14

->holniels
Tjaaa----man kan vel sige at godt er godt, og alt andet er ikke godt på samme måde som godt er godt, eller også er det omvendt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-04 17:17

Særdeles godt, er bedre end godt, holnils

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 17:19

Ja dabj,er vel den rene sannhet det,

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 17:24

Blir forvirret dova,da jeg gikk i skole havde vi noe der hed G- og G og G+,var enklere det jo,og så kom alle de andre finere som jeg ikke fikk,ug osv

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-10-04 17:32

->holniels
Husker det som var det i går
ug
ug-
mg+
mg
mg-
g+
g
g-
tg+
tg
tg-

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-04 17:41

ikke tilfredsstillende
tilfredstillende
meget tilfredsstillende
udmærket

Frieda

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 17:42

De gode gamle dage dabj,eller?,nejda eneste gode der,var da vi ble fri for gå på skole om lørdagen,

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-04 17:45

Jeg synes faktisk, det var hyggeligt at gå i skole om lørdagen.
Det var meget korte dage, og man hyggede sig næsten kun.
Hvis vi nu skal fortabe os i "oldtiden"; kan I så huske, at man fik "varme"-ferie og "kulde-ferie.

Frieda
Der er for ung til g'erne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-04 18:26

Ja, jeg kan nu huske, at vi gik i skole til kl. 15 om lørdagen, og dengang hed karaktererne a,b,c.... indtil 13-skalaen blev indført.
mvh dova

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 18:33

Det jeg husker bedst var da man fikk madpakker,en god ting

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-04 19:08

Hvorfor ikke blot nøjes med :

bestået
ikke bestået

så ved man da hvad man har at rette sig efter. I sidste ende er det det vigtigste.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-04 19:12

dabj, du mangler :

mdl+
mdl
mdl-

den sidste var vist -16 værd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-10-04 19:12

Nix ellebye,da mister mann guleroden

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 31-10-04 10:17

Tak for svaret mange sjover svar. Det har været sjovt at følge med i.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-10-04 10:52

H2, som sådan er jeg ligeglad med hvem du giver pointene til, men kunne du ikke have valgt een der havde det rigtige svar??

Ganske godt er mindre værd end godt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 13:18

ellebye
du har helt ret, men mange vælger jo bare det svar de gerne vil høre og det er jo "mindre godt"