/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til crazypaki
Fra : arne.jakobsen
Vist : 454 gange
1 point
Dato : 28-10-04 20:22

Vedrørende dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/9477

Har du underettet Ofir.dk om problemet? Ellers bør du jo nok gøre det til gavn for alle! M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 11 point
Dato : 28-10-04 20:38

Spørgsmålet kan jo også være, om den virkelig kommer fra Ofir. Mange vira snupper en adresse i adressekartoteket og bruger den som afsender - så virussen kan være kommet mange steder fra.

Så vil jeg hellere spørge ceazypaki, om han virkelig tror, han er virusbeskyttet, når han bruger en webmail, specielt eks. Hotmail. Der er nemlig mange smuthuller for en virus uden om virustjekkere, når der bruges webmails.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-10-04 21:15

Du har ret Hans. Men jeg syntes blot at jeg var nødt til at gøre noget for at henlede opmærksomheden på, at man ikke kan nøjes med at registrere en virus, men også har en slags pligt til at kommunikere det videre.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-04 16:25

Tak for svaret edbhans.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 31-10-04 19:37

Fint nok. Men hvis jeg skulle kommunikere videre, de mails jeg får med virus i, kunne jeg næsten ikke lave andet. Der kommer dagligt mellem 5 og 10 mails - utroligt, at der er nogen, der bruger tid, energi og penge på at lave virus - og så så mange der ligeledes bruger tid, energi og penge på at få stoppet dem.