/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
3D Blaster 5 FX 5600 Ultra drivere?
Fra : jongwoo
Vist : 492 gange
400 point
Dato : 28-10-04 18:59

Hej

Er der nogen der kan sige mig hvor man kan finde de nyeste drivere til grafikkortet 3D Blaster 5 FX 5600 Ultra???

Mvh.
joingwoo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:08
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:11

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77 hvis du bruger XP husk at downloade den internationalle version (feltet ovre til højre) hvis du bruger en dansk version af windows. Hvis det er andet end XP/win2000 du bruger så skriv lige et indlæg!

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:14

Hej

Det er meget muligt, men grunden til at jeg skrev var, at jeg ikke kan afspille Total club manager 2005 ordentlig. Det vises i en rød farve, og det kan vel kun skyldelse, grafik problemer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:18

Ikke nødvendigvis! Kan osse være spillet kræver den nyeste directx, men de nyeste nvidia drivere understøtter directx 9.0 c, og det kan være de medfølgende Creative drivere ikke gør! Så det er muligvis et samspil mellem disse to faktorer!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-10-04 19:24

Driver: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

DirectX: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=0A9B6820-BFBB-479 9-9908-D418CDEAC197&displaylang=en

Check alle indstillinger i Manager - nogle spil kan indstilles til at vise mere rød, grøn eller blå end man synes der er godt

held og lykke

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-10-04 19:25
Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:26

Hej

Det virker stadig væk ikke.
Så kan kan man smide directX 9.0c ud? Og indstallere directX 9.0b?

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-10-04 19:29

Ved ikke om man kan, men der er vel ingen grund til at installere en ældre version? det kommer der vist ikke noget godt ud af 9.0c understøtter også alt det den forrige version gjorde

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 410 point
Dato : 28-10-04 19:33

Prøv med de nyeste drivere og directx 9.0c, hvis der stadigvæk er noget galt i spillet, og kun i det spil, ligger fejlen jo Total Club Manager!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:36

Der er osse kommet en patch til spillet, så prøv den osse
http://www.totalclubmanager.com/index.php?class=6&srt=1

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:38

Jeg har hentet patchen, ogdet virker ikke.
grunden til at jeg gern vil smide direct 9.0c ud er at de anbefaler 9.0b og det kan måske være grunden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:41

Nej! 9.0c er bagudkompartibel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:41

Har du hentet de nyeste nvidia drivere?

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:42

Okay

Men så ved jeg ikke hvad det skyldes!
Problemet var der også men demoen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:43

De er nemligt fuldt directx 9.0c kompartible. Blev osse selv nødt til at installere de nyeste drivere fra nvidia for at få et spil til at køre ordenligt!

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:44

ja, jeg har hentet de nyeste drivere, og installeret dem. Men det hjælper ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:50

Og der er ikke problemer i andre spil?

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 19:52

nej, men har lige prøvet det på en bærbar og der virker det fint... Det kan være at spillet ikke understøtter mit grafik kort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:56

Og kører den bærbare med directx 9.0c?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 20:08

Du kan selvfølig prøve at fjerne directx 9.0c via metoden beskrevet her
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Techsupport&message.id=178040#M178040

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-04 20:11

Jeg har nøjagtig det samme problem både med Call of Duty og Battlefield Vietnam og andre spil, der kræver 3d. Jeg har installeret ny directx, gammel directx, nye drivere, gamle drivere, intet virker overhovedet. Får også bare en rød, flimrende skærm. Er meget spændt på, hvad I finder ud af! Jeg har tjekket grafikkortet på en anden computer, det virker fint. problemet er det samme, hvis jeg bytter grafikkortet ud med et andet. Alting virkede fint med mit gamle GeForce4 4200. Begge nuværende er fx5700... Det er altså mærkeligt!

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-10-04 20:20

Hvis det er noget med driver problemer, så lad,
http://www.drivershq.com/
dem her kigge på hvad der mangles af drivere.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-04 20:20

Jeg har forresten overvejet om det kan være strømforsyningen??? hva' siger I til det?

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 20:21

har du sat extra strømstik i kortet vaxen?

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 28-10-04 20:22

yes det er der

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-04 20:32

nej, der er ikke noget stik at sætte det i.. Eller har jeg ikke kigget ordentlig efter???

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-04 20:40

Hov, nej. Det virker jo fint uden noget stik i på den anden computer...

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 06-01-05 19:21

Tak for svaret tedd.