/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer/scanner unikum?
Fra : Birgitta
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 28-10-04 18:42

Jeg vil købe en printer-scanner.
Prisen er ikke vigtig.
Det er derimod
1) Billedkvalitet. -Og print til kant.
2) Størrelsen. Den må ikke fylde for meget
3) Den skal være nem (enkel) at betjene.

Hvad skal jeg vælge....

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-04 18:46

En af Canons modeller ,nem flot arb,prisrigtig

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 28-10-04 18:56

Jeg har en HP.. den er god, betjeningsvenlig .. og ikke særlig dyr

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-10-04 20:09

Jeg har en HP psc 1210 til ca. 800 kr. Har set en 1217 i en reklame idag til knap 700. Det er en Printer-Scanner-Kopier (Farve&Sorthvid). Den er lille, hurtig og alt virker lige så godt som den store dyre vi har ude i firmaet. Jeg tror at sådan en HP psc i 1200-serien vil opfylde dine behov.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 29-10-04 00:19

Hei.
Jeg vil sige du har 3 muligheder.

HP
Canon
Epson

Det er nok de tre på markedet som er rimligst i drift, og som samtidig har en rigtig god kvalitet. Har selv en HP psc 2110 "all i one" , og den er rigtig god til mine behov. Havde en Epson før denne, og må da indrømme jeg er meget imponeret over hvor langt blækpatronerne holder nu. Selvfølgelig er der sket udvikling, og læser man tests, skulle disse tre mærker ligge i top. Må dog indrømme jeg er imponeret over min HP. De ovenstående firmaer har flere modeller på markedet, og syntes du skal gå ind på deres hjemmesider og lave lidt udprint for derefter at sammenligne.

Min model kostede omkring en 1200 kroner for 1½ år siden. Den er nu ude af markedet, og erstattet af nyere modeller. Vil anbefale at bruge edbpriser.dk, hvor du kan gå ind og finde den billigste pris, når du har fundet ud af hvilken model du vil have.
Et sted imellem 1300-1900 kroner kommer du rigtig langt med.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-04 00:33

M.h.t. økonomi skal det da lige tilføjes at min HP's farvepatroner ikke kan genopfyldes. Og de er faktisk skidedyre. Kan man ikke finde dem billigere end fra HP selv, skal dette overvejes ved købet. En lidt dyrere maskine KAN være det bedste køb i længden p.g.a. prisen på farvepatroner.

Jeg kan nævne at en sort farvepatron koster ca. 250 kr. til min HP'er. Ca. 1/3 af maskinprisen. Hvad de sætter til på maskinen, scorer de altså på Farvepatronerne.
Så tag dette med i dine overvejelser før du beslutter dig. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 10:28

Hejsa, Tak for jeres svar..
Min Fona-mand anbefaler mig en Canon pixma MP750 til ca. 3000 kr. Jeg har kikket på den, men jeg synes, at den er et forfærdeligt stort skrummel. --Og så har den da en masse funktioner, som jeg måske alligevel ikke kan finde ud af.

I øjeblikket har jeg en HP Descjet 930c og en HP scanjet 4470c.
Så jeg véd, hvad HP patroner koster, -det bekymrer mig ikke. Jeg mener endda, at det er over 400, jeg betaler for en patron, men den er nok også større, og holder tilsvarende rimeligt længe. Og jeg har aldrig overvejet at genopfylde patronerne af hensyn til billedkvaliteten. Fotopapir er jo også dyrt.

Igen: Billedkvaliteten er ret vigtig. Hvordan er billedkvaliteten på Canons store skrumler i forhold til HPs
nyeste all-in-one?

Jeg har forsøgt at sammenligne HP-PSC all in one 1350 og 1310 med den brochure, jeg har fået på Canon, men jeg kan ikke overskue det, og jeg kan ikke se, om HP har noget nyere...

Jeg ville nok gerne have HP igen, men ikke på bekostning af billedkvaliteten.......
Hvad er forskellen på HPs 1200 serie, 1300 serie og hvor hører 2110 til? er der en 2100 serie??

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 29-10-04 11:26

Hvis du endelig skal i radioforretning for at købe, skal du lige holde dig for øje at de altid lige har hvad du skal bruge,og hvis du alligevel farer ned og retter dig efter hvad en ekspedient siger,hvorfor så spgm.
3000 kr lyder helt hen i vejret til privat brug,uanset om du bruger lup for at se billeder

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 12:00

Hej, Fjante. Jeg er jo netop på "herrens mark" fordi jeg ikke kan overskue, hvad jeg skal bruge. Og jeg ikke kan overskue, hvad jeg kan undvære.

Billedkvaliteten er stadig prioritet nr 1, uanset at du synes at det ikke er nødvendigt til privat brug.
Men jeg kan sikkert godt undvære mange af de andre finesser, som en maskine til 3000 har. Problemet er bare, at jeg ikke kan overskue, hvilke faktorer, der har betydning for billedkvaliteten.. -Blækpatronerne, opløsningen, papiret, software, -sikkert andre faktorer også? -Hvilken maskine har bedst billedkvalitet, indenfor f.eks. 3000 kroners grænsen? -Og det må jo gælde både printer og skanner...
Jeg køber gennem Fona fordi de har en god service. De bringer ud og sætter op. Jeg køber ny computer samtidig...

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 29-10-04 14:22

Jeg kan garantere dig at rådene og erfaringerne her på Kandu er mange gange større end en provisions betalt ekspedients,tror du virkelig en eksp i en masse forretn har kendskab til alt hvad han sælger.Hvis det er billedkvaliteten du alene går efter ,findes photo printere fra Bl a HP-Canon etc,hvor kvaliteten vel ikke findes bedre,så spørg i stedet om en Photo printer.At så pr stk prisen ligger fra 5-8 kr er en anden snak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-04 14:30

M.h.t. dine spørgsmål om HP- maskiner kan du få alle dine spørgsmål besvaret ved at gå ind og checke HP's hjemmeside:

http://welcome.hp.com/country/dk/da/welcome.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 15:31

Hej, arne.

Jeg har været inde på HP's hjemmeside, men jeg synes ikke, jeg får mine spørgsmål besvaret... Jeg får bare endnu flere spørgsmål.
F.eks. kikker jeg på HPpsc 2170 og HPpsc 2175, og jeg kan ikke se, hvad forskellen er, og der er ingen ca. priser, som måske kunne give mig et hint om, hvilken der er bedst.. -Udskriver de til kant i det hele taget, eller er det kun ved 10x15 cm? -Og kan det være rigtigt, at der kun er 19 ml. sort eller 17 ml farve pr. patron? Den, jeg har nu har 38 ml.

Jeg har ikke noget imod, evt. at købe dyrt, men det skulle ikke gerne være noget, der på noget punkt er RINGERE end det, jeg har nu..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-04 15:39

Ja, de små fikse modeller har også små farvepatroner. M.h.t. priser vises de normalt ikke på producentens side, men check hvor du kan købe dem billigst på www.edbpriser.dk
der får du også en beskrivelse af den enkelte maskines tekniske specifikationer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 16:48

Nu har jeg da i dert mindste fundet en ca. pris på HPpsc 2175 12-1500 kr og det er jo rørende. Men jeg kan ikke finde ud af, om den kan printe til kant. Og sjovt nok vil edb-priser ikke fortælle om priserne på patroner..

Tukols: Det HP-dyr, du har, -kan den printe til kant? På A4 ark?
For det er et af de minusser, der er ved min nuværende HP printer. Især for neden nægter den at røre en flere cm-bred stribe.

Mon ikke, jeg lige skulle oprette et spørgsmål om den computer, jeg vil købe samtidig... Det er jo mindst lige så svært. Og der er sikkert ting, som I kloge hoveder på kandu lige kan gøre mig opmærksom på...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-04 17:23

Angående priser, så kig på www.edbpriser.dk . Der kan du sammenligne mellem forskellige butikker/firmaer.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 17:33

Jamm, det er jo det, jeg lige har gjort??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-04 17:46

Jeg har fundet en model, der hedder HP PSC 2355 All-in-one... Er der nogen, der har indvendinger til den? Jeg vil tro, at selv Fona kan sælge mig den for under 2000.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor gammel den model er? Kan man se det et eller andet sted?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 30-10-04 18:39

. Slå dog op på EDB priser-hardware-kontormaskiner-printere-HP---søg-scrol ned til HP 2355,så kommer en pris på 1484 kr frem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-04 13:50

Hvorfor er du så irritabel, Fjante??? Når du er så klog, så kan DU måske fortælle mig, hvornår den model er fra?? Det er jo DET, jeg spørger om. Prisen havde jeg fundet, men jeg går ud fra, at den er dyrere i Fona.

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 14:20

Tak for svaret Fjante.
Trods din surhed er det dig, der løber med pointsene. For jeg endte med at købe en Canon Pixma IP4000 plus en Canoscan Lide 35. Ialt ca. 2100kr. Skanneren kan ligge ovenpå printeren og fylder så ikke ekstra. Og printeren har seperate farvepatroner, -udover topkvalitet i billeder.