/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Sjove forsøg?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 2256 gange
50 point
Dato : 28-10-04 18:10

Er her ik nogle der kan skrive om et par sjove forsøg man ka lave?

Helst med ting man sådan har.. gerne Natron :)

OG.. så har jeg hørt noget som jeg gerne vil vide om virker.. selvom jeg ikke helt selv tror på det :S

Men det er at hvis man tager og skraber det inderste af en banan skral af og opløser det i vand.. og så får vandet til at fordampe at så det er noget der kan springe?

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-10-04 18:37

Jeg synes da det vil være et sjovt forsøg - det med bananen! En banan koster da ikke mange ører, tør det i solen. Jeg tror nu ikke du risikerer noget ved at tørre det i bageovnen, så burde der næsten være en advaarsel på bananerne!!

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 28-10-04 18:51

Jammen ved du om det virker? Jeg tvivler lidt på det? Meeen? Man ved jo aldrig?

//Simon )

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-10-04 19:28

Du kan lave sne.. eller se hvordan man kan lave det.. så er du klar til JUL

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-10-04 19:29
Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 28-10-04 19:38

Tak...
Er der ikke flere der har nogle forslag?!?

Kommentar
Fra : Bech_bb

Dato : 28-10-04 20:38

Hvis det er sjove forsøg du søger så slå et smut forbi http://kemishow.dk/ der er altid nogle gode forsøg og det meste er lige til at for fat på. Så det er også noget du kan lave der hjemme. Hvis du skal over i det lidt vildere skal du jo have fat i "the anarchist cookbook" men den ved jeg ikke helt om den stadig findes.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-10-04 21:35

Nej, jeg ved ikke om den med bananen virker, jeg tror det ikke
mvh, Valde.

Kommentar
Fra : BigDBoogie

Dato : 29-10-04 23:04

I tidsskriftet "Dansk Kemi" er der hver gang sjove forsøg til undervisere...smut en tur på biblo...!

Grab my handle...lets go Swamp Rock listening at http://bigd.mymusic.dk
mvh BigDBoogie

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 16-11-04 15:23

Nu har jeg fået prøvet det med bananen.. Heh.. Ligesom man stod og var klar til at høre knaldet.. og sætter ild i lortet.. så... sker der ikke en skid :P æv æv.. men så var det da prøvet..

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 26-11-04 13:26

jeg har et meget sjovt forsøg

Plastikflaske(0,5 l ) lav et hul i proppen. Så hælder du Natron i flasken samt vaskemiddel (flydene ).
Blander det lidt og så hælder du eddikesyre( eller alm. eddike men virker bare ikke lige så godt) ned i flasken.
Så lukker du hurtigt proppen. Denne blanding reagere på hinanden og det begynder at skumme helt vildt.

Dette forsøg helt ufarligt, men du må alså ikke spise det. skal helts gøres udefor.
Du ved at når man laver kemiforsøg, skal man undgå at få det i øjnene.

Du må prøve dig frem med blandnings forholdene, kan ikke huske dem
God fornøjelse

Kommentar
Fra : klize

Dato : 05-12-04 17:16

prøv at stikke en kæmpe stor pind ind i øret....