/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
udlevering af negativer
Fra : lexion
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 28-10-04 16:40

Vil lige spørge om der er nogen der ved hvor lang tid en fotograf kan holde på negativer efter en fotosession.
Pågældende fotograf er nu ved at lukke og det er ca 10 år siden vi fik taget nogle billeder,derfor henvendte jeg mig for at få udleveret de pågældende negativer
Mvh Claus

Accepteret svar
Fra : ibenboel

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-04 16:42

Jeg mener ikke du har krav på at få negativerne. Som oftest beholder fotografen copyright på disse. Det er hans ejendom.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-10-04 17:31

Negativer har du ikke krav på, men du kan bestille nye billeder af samme session, hvis han fremdeles har negativerne.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 18:52

Hvad med at spørge ham, hvad du skal betale for dem?
Hvis han stadig har dem!

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : lexion

Dato : 17-12-04 23:52

Tak for svaret ibenboel.