/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kold fiskefad
Fra : eln
Vist : 8500 gange
100 point
Dato : 28-10-04 15:36

jeg mangler en opskrift på en kold fiskeanretning jeg kan huske at der var torsk,rejer,asparges,resten ved jeg ikke , er der een der kan hjælpe?

mvh.eln

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 28-10-04 16:01

Måske det er denne her
Torskeret med cremefraiche-sauce
Tilberedningstid: 60+min.
Årstid: Forår, Efterår, Vinter
Antal: 6-8 personer

1 kg kold kogt torsk

Cremefraiche-sauce
3½ dl cremefraiche 18% eller cremefraiche 38%
2 spsk ravigottesauce eller mild sød sennep
½ tsk groft salt
friskkværnet peber
1 tsk bearnaiseessens
1 tsk sukker
1 dl piskefløde pisket til et let skum

100 g rejer
100 g kaviar
3 hårdkogte æg (str. mellem)
1 lille bakke klippet frisk karse

Tilbehør
300 g flutes

Anret torsken i et fad.

Cremefraiche-sauce: Rør cremefraiche sammen med de øvrige ingredienser, på nær flødeskum, der vendes i til sidst. Smag saucen til og hæld den over torsken.

Fordel herover rejer, kaviar, æg skåret i skiver samt karse.

Tip: Er saucen for tyk, kan der tilsættes lidt mælk. cremefraiche-saucen kan også tilberedes med lige dele cremefraiche 18% og cremefraiche 38%.

Udviklet af: Karolines Køkken

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 28-10-04 16:01

Du kan bruge torske- eller rødspættefiletter som hovedingredins. Omkring 100g pr.person. Disse dampes møre, afkøles og lægges i et fad.
Oven på pyntes efter smag med røget laks, rejer, muslinger og asparges.
Hertil kan serveres en dressing af creme fraice (fedtprocenten bestemmer du), rørt op med lidt salt, karry og tørret dild. Smages til efter behag.
Flüte i skrå skiver eller kuvertbrød serveres til.
Denne forret plejer at være meget populær her i huset!

Accepteret svar
Fra : asim1

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-04 16:03
Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 28-10-04 21:30

Tak for svaret asim1.

mvh.eln