/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pop up i IE.6,0
Fra : 1003jeppe
Vist : 693 gange
150 point
Dato : 28-10-04 15:21

Her på det sidste får jeg ofte en irriterende næsten blank "pop up "side fra Internet explorer, med teksten ( please wait) hvordan får jeg fjernet den ?? den har flg.koder. hilsen 1003 jeppe

<html>
   <head>
      <title>
</title>

<script language="javascript">
window.blur();
var width = 100; // enter the image width
var height = 100; // enter the image height
var pos_left = (screen.availWidth/2)-(width/2);
var pos_top = screen.availHeight + (height + 10);

if( window.location.search.indexOf('lpi=1') == -1 ){
resizeTo(width, height);
moveTo(pos_left, pos_top);

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 28-10-04 15:42

Har du prøvet at scanne computeren med et spyware-program? Du kan fx bruge Ad-aware, som fjerner det meste spyware, som er kommet ned på computeren! Dette burde virke, ellers må du lige skrive igen!

Accepteret svar
Fra : soyeljefe

Modtaget 160 point
Dato : 28-10-04 15:46

det er muligvis en adware...fjern den med antivirus program.

ellers hvis det bare er en popup, så kan du downloade en google toolbar, som har en popup-killer...supersmart, den "æder" alle popups (eller de fleste)

http://toolbar.google.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 15:57

Hijakked ...er du blevet, hvis det er din startside. Kør Hijackthis : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm (..lidt nede på siden) og læg log'en her eller i kategorien Sikkerhed, hos http://www.arlet.dk eller i forum hos Spywarefri : http://www.spywarefri.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 15:58

Ps. Efter du har kørt Hijackthis må du ikke ændre/slette noget før du får besked på det !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 28-10-04 17:58

Tak for jeres indlæg --- so far. har inst. Mc Affe virus scan, Spamfigther har scannet med Stinger og SpywareBlaster uden bemærkninge.
Til Molekyle siden er ikke i min startside, men kommer med uregelmæssig frekvens måske 2 x i timen når jeg surfer!!
1003jeppe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 18:34

Ok. ...men 'noget' ligger der altså

Denne 'blanke' side med kode og hele tjavsen kommer ikke 'af sig selv'

Har du prøver X-block online scan ? : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

..er der noget mønster i; hvornår 'den' dukker op ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 28-10-04 22:44

Har nu scannet med X-Block, vil nu notere evt. frekvens , vender tilbage i morgen go'nat.1003jeppe

Godkendelse af svar
Fra : 1003jeppe

Dato : 03-11-04 14:02

Tak for svaret soyeljefe.Den fanger mange kan jeg konstatere, men Explorer 6.o har stadig de der irriterende pop up job annoncer kørende. hilsen 1003jeppe.