/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Danseorkestret ? Regndans
Fra : Zambrotta
Vist : 1531 gange
50 point
Dato : 28-10-04 14:58

hey jeg leder virkelig efter Danseorkestrets Regndans - akkorder, nogen der har dem eller kan finde dem ???? :D ville være perfekt, skal spille den for min skole nemlig - men det jo lidt svært uden akkorder

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-04 16:30

Ja, jeg kan kun finde slutakkorderne til nummeret, så ved jeg ikke, om du er så skrap at du selv kan få resten til at passe.
Nummeret bliver spillet i noget der kaldes Andalusisk akkordrækkefølge, og slutakkorderne er:
Am, G, F, E

Sorry hvis det ikke er til nogen hjælp

mvh dova

Kommentar
Fra : Romantik_boy

Dato : 28-10-04 17:33

Danseorkestret - Regndans

Am       G
Sommersolen brænder på det tørre ørkensand
E7       Am
Isabella ser mod himlen Isabella ser sit land
       G
Landet ligger tørt og stille venter på et tegn
E7    Am
Hvert et frø og hvert en plante venter kun på regn

Am G
Jeg tror du kan og vil og jeg ved
E7    Am
Du kan danse jorden grøn til liv og kærlighed
    G
Dans dans så regnen falder ned
E7 Am
Dans Isabella dans

Først dråbe falder fra den første lille sky
Du har danset længe nu du har danset for din by
Regnen falder stille på din skulder og din kind
Jorden ligger tør i den varme ørkenvind

Jeg tror du kan og vil og jeg ved
Du kan danse regnen ned du kan danse fred
Dans Isabella dans
Dans dans så regnen falder ned

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 28-10-04 19:22

Dova -> Er du ikke sød, at forklare hvad en Andalusisk akkordrækkefølge går ud på??

Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-04 21:42

Jo, hvis jeg kan huske det.
Alle slags musik former har nogen grundrytmer, tonearter o.s.v. der kendetegner dem.
F.eks. Salsa, Reggae, m.fl.
Og Regndans hører til det man kalder salsa.
Salsa stammer fra Cuba og da der bor en del af spansk afstamning på Cuba er musikken iblandet spansk sangstil og harmonik.
Og da den musikstil ofte kører i den toneart med de akkorder, kalder man det andalusisk akkordrækkefølge.
Ved ikke om du blev meget klogere af det.
Jeg har fundet det en gang på nettet om forskellige musikstilarter, men jeg kan ikke finde det igen umiddelbart, men mener det var noget i den retning.
mvh dova

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 29-10-04 15:44

Tak Dova, det lyder meget fornuftigt.

MVh