/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
firewall
Fra : ruthy43
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 27-10-04 20:03

Our Products News & Events Download Order Support Company Site map

QUICK INFO
Latest version
1.4 (October 27, 2004)

--------------------------------------------------------------------------------

Supported platforms
Windows 95, 98, ME, NT, 2000, XP, 2003

--------------------------------------------------------------------------------

License
Freeware

--------------------------------------------------------------------------------

SoftPerfect Personal Firewall is a free network firewall designed to protect your PC against attacks from the Internet or via a local area network. SoftPerfect Personal Firewall offers customizable security using user-defined rules for packet filtering. It works at a low level and also allows you to create rules based on non-IP protocols such as ARP.

SoftPerfect Personal Firewall supports multiple network adapter configurations. This allows you to apply a rule, for example, for just a modem connection or you could apply separate rules for each system interface. With a flexible filtering system, trusted MAC address checking feature and separate network adapter configuration you can even use it on a router or a server.

SoftPerfect Personal Firewall has a learning mode, which prompts you for required actions when it detects an unknown packet. This helps you to create customized rules quickly. The program is easy to use, comes with a set of predefined rules and it is completely free. Additional features include password protection, logging and more.

--------------------------------------------------------------------------------

Main features
SoftPerfect Personal Firewall has a powerful traffic filtering system using user-defined processing rules.
SoftPerfect Personal Firewall supports configuration for multiple network adapters.
SoftPerfect Personal Firewall has a learning mode and comes with a set of predefined rules.
SoftPerfect Personal Firewall filters IP and non-IP traffic.
SoftPerfect Personal Firewall is easy to install. It does not change your Windows system files and does not require any additional libraries (dlls).

--------------------------------------------------------------------------------

Screenshots

The main window and the firewall log.

Below are the rules and learning mode windows.

And below is the tray menu window.

Download now | Online manual

hej
der er vel ikke nogen der kender denne firewall -om det er noget der duer
ruthy

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-04 20:21

Næh, men hvorfor ikke bare bruge en af de andre anderkendte, gratis firewalls, f.eks. Sygate http://smb.sygate.com/download_buy.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 20:46

Jeg kender den ikke, men ville da godt have et link til den så kunne jeg jo prøve at teste den på en af mine maskiner.
Jeg har gode erfaringer med Agnitum Outpost, der er enkel og effektiv
http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 27-10-04 21:07

http://www.softperfect.com/products/firewall/

her er adressen-ledte på google efter free firewall-og der var den
har en etrust nu -men er 30 dages prøve-vil snart få brug for en mere permanent
ruthy

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 27-10-04 21:10

takker for linket-er ikke kommet så langt på listen i google endnu
ruthy

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-10-04 21:21

Har fundet et par ratings på den:
http://www.spychecker.com/software/firewall.html
http://www.snapfiles.com/get/spfirewall.html

Det er tilsyneladende et russisk firma som tilbyder programmet: Company Info Technical and Customer Support Info
http://www.softperfect.com Lenina 15-6 Moscow

Reset

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 21:23

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og noget tyder på, at den er meget kendt i Tyskland og den tyske udgave af ZDNET giver den pæne karakterer, men jeg ville nok ikke basere min sikkerhed på et ukendt produkt og vil du have en freeware version kan jeg kun anbefale Sygate som Reset foreslår og Outpost som jeg kender godt. Jeg har anvendt begge med tilfredshed.
Du skal ikke lade dig friste af Zonealarm, der kan drille ret så meget.
Hvis du anvender Windows XP med servicepack2 kan du forvente problemer med firewalls og kan sandsynligvis nøjes med den indbyggede, der er forbedret på SP2, ellers må du til pungen og købe et kvalitetsprodukt.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 27-10-04 21:33

har ikke sp2-syntes der er mange problemer i forbindelse med den -venter lidt med den-har i forbindelse med at jeg hentede fra etrust deaktiveret den indbyggede i xp-2003sp1-vil gerne have en jeg selv styrer og ikke en windows styrer
ruthy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 21:46

Glimrende synspunkt.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 27-10-04 22:23

Tja - jeg sværger nu mere til Zonealarm!!! http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp Der kan du vælge at hente 2slags firewall en freeware eller en pro hvis du har flere pc der er koblet sammen og skal kunne snakke sammen , men den pro koster

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 27-10-04 22:57

har kun den samme sat til nettet-har en børnebørne leger med på værelset-skal de på nettet så vil jeg have dem så jeg kan have tjek på hvad de laver
men tak for linket-skal nu til at afgøre hvilken jeg vil bruge
ruthy

Godkendelse af svar
Fra : ruthy43

Dato : 27-10-04 23:13

Tak for svaret Reset.
er blevet anbefalet dit svar af gamle61-kan jo ikke selv vide det før jeg prøver den
ruthy