/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan ændrer man sit konto-navn?
Fra : Zambrotta
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 27-10-04 16:55

Hey, jeg bruger windows xp - og der er jo brugerkonti, da det er en computer-specialist der har geninstalleret min pc og lavet nye konti, er han kommet til at stave mit navn forkert, men når jeg prøver at ændre mit brugernavn, i Documents and Settings -siger pcen at det er umuligt da det er en windows system mappe og det er umuligt at ændre, da systemet skal kunne køre korrekt - men det irriterer mig faktisk pænt meget, hver gang jeg sender billeder eller andet til mine venner osv msn fx, står mit navn fuldstændig fucked up - hvordan skifter man det ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 17:12

Start>Kontrolpanel>Brugerkonti

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 17:14

Og ændring af en konto

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-10-04 17:23

under start øverst i ventre hjørne er der et clipart billede

tryk på det og der vil komme en nyt billede frem

oppe i bjælken foroven er der et ord hvor der står startside

tryk på den og du er nu i bruger konti
og du kan her ændre det du ønsker der skal ændres, de 2 til 4 farvebilleder der vises her er de forskellige brugers konti som så kan ændres. ved at trykke på tekst eller billede, her fremkommer nu et nyt billede hvor du kan ændre dit navn, skifte billede og/ eller indsætte password.
Håber det er forklaring nok.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 27-10-04 22:39

Det ændre jo kun mit navn når jeg tænder og logger på min pc, ikke det navn der står inde i Documents and Setting's mappen :(

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-10-04 23:08

Gå ind i registrerings databasen (regedit.exe (denne skal du finde under windows)) og søg på det navn du vil have rettet når det dukker op stil dig på navnet og tryk egenskaber ret navnet og søg lige en gang til for det kan være at det står flere steder så skulle det være løst hvis du ikke er fortrolig med registrerings database så få en til at hjælpe dig som er det.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 23:21

Ja den er man jo osse tit inde i Zambretto Er det ikke bare et personligt irritationsmoment?

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 28-10-04 14:47

Jow men hvis det kan løses, er der vel ik grund til jeg ska blive irriteret :S ! det hjælper atlså ikke bevi54 ? Den ændre ikke mappen i documents and settings

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-11-04 00:41

Ja det er nu meget godt, det er i din brugerprofil du skal ændre det og det har jeg ligesom beskrevet en gang
der er to veje til at komme ind til den og den første har du ikke kunnet få det til at virke

er det fordi du ikke er administrator på systemet for så er det rigtigt at du ikke kan, du skal være administrator for at ændre på bruger profil, du kan gå til kontrol panel og der igennem gå til bruger profil
find system ikonet tryk på avanceret tryk på brugerprofiler / skrivebordsindstillinger nu vil der komme en ny folder op
Tryk på den blå skrift bruger profil og her kan du ændre din bruger konti så er du faktisk tilbage til første forklaring.
tryk på ændring af konti
tryk computer administrator
et ny folder dukker
tryk på ændre mit navn
tekst angiv et nyt navn til min konto står der.
og ændre så navnet.
så skulle du have ændret det når du har haft genstartet.

Hilsen Bevi54