/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
stjålet???????
Fra : mango
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 27-10-04 16:44

Jeg har købt en mobiltlf. over QXL. (auktion på nettet) Den har den fejl at den ikke kan finde net.
Men...det kan skyldes at den er stjålet, får jeg at vide i min øresnegl....

Hvordan undersøger jeg det? Skal jeg ringe til politiet, eller kan jeg på anden måde undersøge det?

Med venlig hilsen
mango

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-04 16:48

ja, du kan ringe til politiet, så vil de oplyse dig om den er stjålet... Du skal blot oplyse IMEI nummeret.

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : macau

Dato : 27-10-04 17:28

tror nu nærmere at det er din telefon der er noget galt med,de kan ikke lukke en telefon fordi den er stjålet.så fakta er nok at du er blevet snydt.

MVH
macau

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 27-10-04 18:06

Den kan godt være stjålet -- har haft samme problem ved køb hos QXL -- brugte mit simkort og fik ikke kontakt med udbyder, men en kontakt et par uger senere fra politiet -- gem alle dine kviteringer og håb på det bedste er den stjålet mister du telefon.
den kan også være simlåst til en bestemt udbyder

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-10-04 18:08

Læs om stjålne telefoner http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=688

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-10-04 21:27

oki..vi ser lige tiden an...det var for sent at få fat i politiet idag, men prøver imorgen.
mvh mango

Kommentar
Fra : mango

Dato : 29-10-04 22:28

fik fat i politiet..hmm, de kunne kun se hvis tlf. var stjålet i deres politikreds...hva f..gør jeg så?..tlf er købt i nordjylland...ja jeg kunne naturligvis ringe til alle de nordjyske politikredsee...men helt ærligt, der må findes en nemmere måde

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-10-04 01:03

Dit problem er vel ikke om telefonen er stjålet, men at den ikke kan finde noget net ?

Du må henvende dig til det selskab mobilen skal bruges hos, og så må de kunne undersøge hvorfor du ikke kan finde noget net !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 30-10-04 16:21

Det kommer an på hvad der står skærmen nor du setter dit sim-kort i telefonen.Det kunne måske være at den skulle
havde et nyt soft.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-10-04 20:21

Jeg ringede til kbh. her kunne de nemt fortælle mig om min mobiltelefon var blevet stjålet. Jeg kommer fra midtjylland.

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 31-10-04 00:18

Var den så det?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 31-10-04 10:44

nej, den var ikke eftersøgt, men derfor kan den jo godt have været stjålet. Jeg er næsten overbevist om, at de har én eller anen form for database, hvor alle politiregioner indsætter deres anmeldelser - andet ville være dumt ...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-10-04 13:41

oki folks..den var ikke stjålet og manden har fået lavet skidtet..han rensede den grundigt og nu er den fit for fight!!..så er spørgsmålet..hvem skal have point?
Jeg kikker lige lidt!!

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 31-10-04 13:43

Tak for svaret punkler.Du får pointene, du var først og din besvarelse er jo også rigtig..jeg må lige have fat i hende kvindemennesket inde ved kriminalpolitiet og høre en gang til om ikke hun tager lidt fejl!