/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
E-mail link & genvejs link til IE 6
Fra : er_du_klog
Vist : 477 gange
170 point
Dato : 27-10-04 16:27

God eftermiddag!

Jeg har to spg. jeg håber nogle kan hjælpe mig med!

1. Når jeg har et link i min mail kan det ikke åbnes. Den siger at jeg skal kontakte systemadmin.

2. Jeg har nogle genveje til IE 6, liggende i en mappe på skrivebordet. Da jeg idag skulle ind på de sidder sig den at der noget galt i mappeindstillinger....

Håber på 2 gode svar!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 27-10-04 16:34

1. siger den andet end kontakt systemadmin?

2. Start > Kør > skriv: control folders > tryk: Gendan standardindstillinger

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-10-04 16:42

1. den siger ikke andet.
2. det hjælper ikke, når man trykker gendan standardindstillinger

Kommentar
Fra : xick

Dato : 27-10-04 16:47

1. Hvilket program bruger du til emails?

2. Har du trykket standardindstillinger under alle faneblade ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 16:49

Har du "kørt" spybot search and destroy.
Der kan man låse visse adgange.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-10-04 16:57

Xick-
1. Jeg bruger Outlook 2003
2. Jeg mener jeg har gjort det alle steder ( 2 )

Emesen
Jeg har spybot inst. og bruger det af og til!
Du må lige uddybe!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 17:13

Når du har kørt en spybot og trykker på imuniserer så er der forneden nogle afkrydsningsmulighedder..........kig på dem.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-10-04 17:32

ja og hvad så ?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-10-04 17:34

Jeg har nu fjernet fluebenet og det hjælper ikke!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 17:47

Tja - det var da et forsøg.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-10-04 17:50

Nogle som har andre bud!

Jeg har gjort flg.

Gendanet mappeindstillinger
Fjernet spywareguard
Fjernet fluebenet i Spybot
Genstartet

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 29-10-04 17:19

Nogle som har nogle bud på hvad jeg kan gøre for at slippe for at kopiere linket eller genvejen ind i browser hver gang!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 29-10-04 17:29

Jeg har fået 2 nye idé'er

Dine links på skrive bordet kan du brøve at lægge ind i foretrukne og se om du kan hente dem derfra..

Det med at åbne links - Start > Angiv programadgang og -standard > vælg en standard browser og stadard email og prøv igen...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-04 17:34

prøv at køre en sfc /scannow læg din window cd i drevet og skriv i kør

sfc mellemrum /scannow
ok
og lad window tjekke dine system filer,genstart pc'en og prøv at se om det har hjulpet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-10-04 17:41
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 29-10-04 18:54

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor jeg skal kører Xp cd'en i gennem... da den største fejl er i M. Outlook

Kommentar
Fra : xick

Dato : 30-10-04 10:36

Du kan evt. også prøve at geninstallere din officepakke

Hjalp det med mine andre forslag?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 30-10-04 11:04

Nej! Det hjalp ikke med dine forslag!

Og jeg vil gerne have mine e-mail adr. og e-mails blivende så det er nok sidste udvej!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-04 12:14

hjælper måske at klikke på ctrl samtidig som du åbner linket ?????

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 30-10-04 15:38

Der sker ikke noget når jeg trykker ctrl + link!

Men hvis jeg trykker shift + link kommer en boks frem, hvor der står find kæde oversigt.

så tager jeg så firefox eller IE... men den siger outlook ikke kan forbinde!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 30-10-04 16:48

Du kan sagtens beholde dine emails og dit adressekartotek.. Du skal bare eksportere dem, og så importere når du har geninstalleret

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-11-04 17:10

Hejsa

Kan du ikke bare højreklikke på linket og vælg åbn ?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-11-04 17:50

Nej... det kan jeg ikke... Jeg skal kopiere linket ind i en browser hver gang....