/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor mange RAM er nødvendig
Fra : ferik
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 27-10-04 14:09

jeg har en bekendt, der for 200-kr kan købe en gammel computer (skal bruges af han gamle mor til kabaler)
1,8 GB harddisk 40 RAM 122MHz
? kan den køre med Win 98
? kan den køre med Win 98 2 udgave
? kan den køre med ME
hvor kan jeg evt finde vejledning om dette på nettet
ferik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 14:11

Den burde kunne køre win98 og 98 SE helt fint

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 14:16

Lad endelig være med ME, der er for meget unødvendigt at slæbe på, og ellers enig med Tedd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 14:17

ME nej ikke så godt.
Win 2000 lige til øllet men ikke godt.
Den kan køre med 98-2 udgave.
1,8 GB er nok til 98se + lidt office + lidt ekstra kortspil.
Det ville være godt med lidt flere ram eks. 64 MB som nok kan tiltuskes et eller andet sted.
Det vil jeg mene.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-04 14:19

Ja undskyld jeg blander mig, men hvad er der galt med ME?

Det har jeg da

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 14:22

Intet som sådan Dova, udover mange har problemer med den. (har selv været yderst tilfreds med den) Og så checker den for hukommelse først, så har man mindre end 64 mb vil den ikke installerere, med mindre man kender switchen der kan omgå det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 14:28

Der er jo ikke nogen grund til at ballancere på kanten når der skal spilles kort på comp.
Me er da godt når comp er stor nok til at den kan være der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 14:30

Jeg vil være mere kontant Dova, der er masser galt for det er et program der aldrig er blevet rigtigt fulgt op og det er især når man kører netværk at der er problemer ikke mindst med sikkerheden, men jeg har installeret det på fler eældre maskiner, dog med mere RAM og mhz end ovenstående og fordelen er, at det er nemt at anvende. Hvis man har lige i underkanten af power vil gendannelsessystemet der slet ikke er på højde med XP's være en hæmsko og det er kun beregnet til at lukke diagnostisk.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-04 15:45

tillægs ?
jeg har nu fået at vide at der er isat et stk 4 port USB2, det gl win 98 vil ikke tage imod drivere, så det kører ikke,
der ingen netkort, ? kan det hjælpe at prøve med den orginale windows opdaterings CD som jeg fik Bill Gates i feb mdr
der kunne måske være lidt hjælp at hente der
de siger at win 98 skiven ikke hjælper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 15:51

Lyder ikke som din bekendt har brug for usb2 til kabaler, så fjern kortet! Det kan sælges for en hund eller lign, så er maskinen næsten gratis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 15:52

Det 4 port pcikort med usb2 skal bruge en CD som fulgte med og samtidig skal win 98 cd være klar.
Men nu snakker du om USB2....................til at spille kort ?????

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-04 17:08

USB portene er sat i, men kan ikke køre

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 27-10-04 17:16

Win 98 skal bruge de drivere der følger med de ting som skal sættes i comp
Til USB kort er der også en CD og den skal bruges ............ellers ud med det kort.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 27-10-04 19:26

For at gøre det kort:

40 mb ram er nok til 98 SE

Brug ikke ME til hende til kortspil

Væk med USB-kortet - det forstyrrer kun kabalerne

Så har du en "simpel" maskine til opgaver til husbehov.

Ønsker du evt. lidt office på, brug da Office97 - den kræver ikke ret meget.

Held og lykke med maskinen - og din mor.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-10-04 19:27

Jeg kørte i et par år med 64 MB ram i WinME.
Det fungerede fint, men der var bestemt ingen ram i overskud.

Bortset fra det var jeg vældig tilfreds med ME - det var langt bedre end Win98 SE,
som jeg også har kørt med i et halvt års tid. Vorherre bevares for noget bras.

Så ferrik, jeg vil da varmt anbefale, at din bekendt anskaffer de nødvendige ekstra ram
og så installerer WinME.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-04 20:46

jeg syntes der er kommet mange gode kommentarer, derfor lægger jeg 100 point oven i, håber på lidt flere indlæg

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-10-04 22:08

Mindstekrav til en Me: 150 MHz processor eller mere
32 MB ram.

Sikkerhedsmessigt kan det forsåvidt være ligemeget at ME er utæt som en si, hvis computeren ikke skal være med i netværk eller på internettet. Derimod er processoren for lille, og du risikerer at få et langsomt og ustabilt system. Hun risikerer nedbrud.

win98 systemkrav:Intel 486DX/66 (or equivalent) , 16 MB RAM

Her vil der være godt med overskud både på processor og ram, så hun vil få en hurtig og stabil computer.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-10-04 22:10

Ovenstående var gældende for win98SE.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-10-04 22:58

Hejsa vil mene du bør holde dig til win 98 eller 98se med de specificationer din maskine har og det den skal bruges til.
og hold dig væk fra windows me, det ser ud til at de fleste her, har glemt den største fejl med Me nemlig at den har en mani til at spise ald hukommelsen og ikke frigive den igen,uden reboot af maskinen, microsoft lavede aldrig en retelse af denne fejl formentlig fordi de havde opgivet styresystemet alerede før frigivelsen.
mvh fox

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 15-12-04 21:59

USB nøgle bruges til at flytte småprogrammer fra anden computer
Tak for svaret emesen.