/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nedset DL hastighed. Pga SP2 ?
Fra : BearMan
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 26-10-04 23:53

Hej alle.

Jeg har fået et underligt problem, som jeg ikke lige kan finde en løsning på. Håber nogle her kan hjælpe :)

Jeg har en 2 Mbit forbindelse hos cybercity. Men efter jeg har fået ny harddisk, og lagt en frisk WinXP ind, kan jeg "kun" downloade med 160-170 KByte/s. Jeg har grublet i et stykke tid over hvad der kunne være årgsagen til problemet. Da jeg installerede WinXP på den nye HD, hentede jeg samtidig Service Pack 2. Kan den skabe dette problem?

Da jeg opdagede problemet, har jeg testet min forbindelse med TDC's hastigheds test. Den kom frem til ovennævnte resultat, som også er det jeg kan se er tophastigheden når jeg downloader.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med at få min forbindelse tilbage på toppen.

Venligst
BearMan

Isp: Cybercity (2Mbit/512)
router: ZyXEL Prestige 650R

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 23:57

Har samme forbindelse og sp2. Ingen problemer her!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-10-04 23:57

hej bearMan
jeg har også SP2 og winXp, fra mit WinXp bruger jeg PC-cillen (antiviruspgr) Da jeg fik SP2 blev jeg nødt til at slå firewallen fra på min service pack, ellers ville jeg jo havde 2.
Så måske er det derfor,,,,,, Jeg tror du skal slå fierwallen fra på SP2 :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-04 23:58

*GGG* tror du skal tale med din udbyder eller se hvad der driller på din puter

Kommentar
Fra : BearMan

Dato : 26-10-04 23:59

Hej Trinethki

Jeg har slået MS's firewall fra. Jeg kører iøvrigt med Norton AV, og Zonealarm.

BearMan

Kommentar
Fra : BearMan

Dato : 27-10-04 00:00

Hej miritdk

Der er ikke noget at hente hos min udbyder, problemet liger her hos mig. Den virkede fint før jeg formaterede.

BearMan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 00:24

Er det XP pro du har?

Kommentar
Fra : BearMan

Dato : 27-10-04 00:29

Jep, XP pro

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 00:37

Ok! Gå ind under gruppepolitik editoren (skriv gpedit.msc i Kør) Så går du ind under computeradministration > administrative skabeloner > Netværk > QoS planlægning > Begræns reserverbar båndbredde! Hvis der er en procentbegrænsning der kan du sætte den til 0

Kommentar
Fra : BearMan

Dato : 27-10-04 12:08

Hey tedd.

Tak for svaret.

Det var desværre ikke det der var problemet. Den var ikke konfigureret, jeg prøvede at sætte den til, og ned på 0%. Men intet resultat.

Venligst
BearMan

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 27-10-04 15:12

Prøv at afinstall SP2 og gå frem derfra med brugerdefineret opdatering,du har vel ikke brug for hele SP2,og en bevidstløs install er aldrig godt,det er da sagt og skrevet mange gange at private sjældent har brug for det hele,og en masse store har foreløbligt fravalgt SP2

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-11-04 19:00

VA??? 160- 170 kb/s er da temmelig hurtigt?? Hvor hurtigt mener i da det skal køre???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 19:20

Tja det burde jo kunne komme lidt højere op men ikke meget! tror jeg har været oppe på 210 kb/s osse med cybercity og sp2 installeret, men det hører godt nok til sjældenhederne!

Annuller spørgsmålet
Fra : BearMan

Dato : 22-06-06 22:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål