/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Udmeldelse
Fra : Mone
Vist : 529 gange
556 point
Dato : 27-07-02 07:10

Hej alle (undtagen ZONKER)

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan man
bliver slettet fra KANDU????

Med venlig hilsen
og "måske" på gensyn.
Mone

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-07-02 07:49

Hej Mone

Har selv været ved at søge efter en en mulighed for at få slettet min profil,--men forgæves. Den sidste mulighed må være at sende en mail til service@kandu.dk og bede om en udmeldelse.

Håber da vi mødes igen :-? Ha`det rigtig godt.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 08:47

Ja det har jeg også kigget på... der er virkelig ikke nogle steder man kan gøre dette. Det er i grunden mærkeligt... tænkte også på at skrive til dem... men så ville det vel være for good...?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-02 09:29

Jeg er ikke selv interesseret i at blive udmeldt, så jeg har ikke gjort forsøget, men jeg har da hele tiden gået ud fra, at hvis man gik ind under sin profil og slettede rub og stub dèr - ja, så var man pr. automatik udmeldt.

Øeh... er man ikke det?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-02 09:34

Hej igen
Jeg har også spekuleret over, hvordan man evt. kunne blive afmeldt, og har som Rellom gået ud fra at man blot kunne slette rub og stub under sin profil. Men det kan jo være, at vi er nødt til at skrive til Kandu.dk for at få retningslinier/muligheder at vide.

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 10:09

Da jeg ikke var superbruger prøvede jeg på at slette min e-mailadresse igen inde under profilen... men det kunne man ikke. Men hvis man går ind under profil nu (som superbruger) kan man godt gå ind at se hvor man har indtastet sin e-mailadresse... spørgsmålet er bare om de vil lade én slette adressen?

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 27-07-02 13:17

Jeg er af den overbevisning, at "kandu" SKAL slette dig, hvis du henvender dig via mail. Ellers må du nok hellere kontakte registertilsynet. - De vil helt sikkert hjælpe dig.

Så derfor kære "kandu" - ta' lige og lav en slettefunktion. Det vil højne jeres seriøsitet, og I vil undgå vrøvl med brugerne.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 14:42

godt indlæg ks9000, det kunne der være noget om !

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-02 16:23

Hej alle (undtagen Zonker)

Tak for alle gode forslag. ) Men, men, men.

Til.: PARKENSS, Picasso, catbody og ks9000.
Jeg har prøvet at skrive til KANDU om hvordan man bliver slettet her 2 gange,
men har stadig ikke fået noget svar. Meeen måske det dukker op. WHO KNOWS??
Har også skrevet til dem om et andet problem jeg havde, jeg fik godt nok en
forklaring på hvad jeg havde "gjort forkert" men iiiiiingen forklaring på hvordan
jeg kunne rette det. Jeg håber også at vi mødes igen, for du har så mange
gode indslag, og tak for det

Og Picasso, det gør ikke noget hvis det er "for-good", men jeg tror da ikke, at
hvis jeg senere gerne vil være med igen, så kan man ikke det. TROR DU???
For det ville jeg da være meeeget ked af.

Og ks9000, ja jeg syntes også at der burde være en slettefunktion her, for
det er der da på alle andre site's (i hvert fald dem jeg har været på). Og de
kan vel helle ikke "tvinge" en til at blive her. Hvis ikke jeg hører fra dem, så
vil jeg da overveje det med registertilsynet.

Til.: Rellom, catbody og Picasso.
De ting I skriver om, har jeg ikke prøvet. Men vil da gøre forsøget. Men hvad
sker der mon så med mine point?? for dem vil jeg jo gerne give til nogen af
jer, så de ikke bare forsvinder "ud i den blå luft".

Så derfor venter jeg liiiige lidt, for at se om der evt. skulle være en/nogen der ved det. Det kunne jo også være at KANDU kunne "finde på" at svare mig. Og "hvis" de gør det, så skal jeg nok lave et tip/indlæg om det.

Venlig hilsen
Mone

(ZONKER: DET ER MIG FRA BØRNEHAVEN DER GERNE VIL I SKOLE) X-(

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-02 16:27

Til Parkenss

Det er dig jeg takker i punkt 1. Glemte liiiige at skrive dit navn.

SORRY ;o(

MONE

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 16:48

Hey Mone,

hvis du melder dig ud - (hvis man kan dette) - går jeg ud fra at din profil bliver slettet... og nej så bliver dine point jo ikke gemt.

Jeg tror at man kan gå ind under sin profil og så kan du jo slette de indtastede kriterier og så trykke på gem... så burde de jo opdatere din profil og hvis der så ikke er skrevet noget... ja så burde der i realiteten ikke være gemt nogle data i din profil. Men det kan også være at hvis man gør dette at man bare får at vide at det ikke er muligt at opdatere profilen netop fordi man ikke har skrevet noget i denne. Jeg ved det som sagt ikke... da jeg ikke gik længere end at kigge på det. Men et hvert andet sted kan man slette sin profil - så det burde jo også være muligt hér, såfremt man ønsker dette.

Hvis du sletter din profil... og så senere fortryder dette, kan du jo bare oprette dig som ny bruger under en anden e-mailadresse... jeg tror nemlig at det er denne måde de primært kender/registrerer os brugere på... det er det i hvert fald også andre steder.

Men held & lykke fremover - hvadenten du så bliver herinde i vores lille samfund eller ej

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-02 17:02

Hey Picasso.

Ja jeg tror også at der er på e-mailadressn de kender/registrer os. For jeg prøvede
faktisk forleden dag, ikke at tilmelde mig med en ny mailadresse, men med et ny brugernavn, men jeg fik aldrig sendt noget password, så jeg er nok blevet sorteret fra netop pga. at det var samme mailadresse. Men det syntes jeg til gengæld også er OK, for ellers kunne man jo bare sidde og oprette den ene profil efter den anden, (og det tror jeg desværre at der er nogen der godt kunne finde på)

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:11

Hvis man kigger på det ud fra en analytisk baggrund, vil kandu få meget svært ved at
slette en person.
Af praktiske årsager kan de ikke bare slette personen, for derved, afhængig af hvordan
de har opbygget deres databasemodel, vil de indlæg, som vedkommende har lavet ryge
en tur. Dette sker kun, hvis den som har designet databasen, ikke har taget højde for
at dette kan ske. Hvilket man desværre ser nogle gange...
En reorganisering af de indlæg der så er tilbage vil være en større omgang, hvis ikke
umuligt.
Så rent praktisk tror jeg ikke på modellen, hvor de sletter personen, men derimod bare
sætter et flag for at signalere til systemet (kandu), at denne person ikke er aktiv
længere. Og det medfører, at man ikke på nettet kan se personen, men du vil stadigvæk
ligge med dine data i systemet, da de spørgsmål og svar som du i sin tid lavede jo
ligger sammen med andre svar og indgår i en samlet helhed og ikke bare lader sig slette,
da man dermed bomber forummet tilbage til stenalderen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 17:29

Hej Mone,

jeg synes nu ikke du eller andre sku' ta' at melde sig ud af Kandu...

jeg synes heller du sku' ta' og nyde din rejse og ferie til Grækenland og så komme tilbage igen frisk og frejdig...
også stadig være en del af Kandu...

ja der har været en del tumult og polemik, der godt ku' minde ret meget om en børnehave herinde... eller et ægteskab når det går hedt til...

der er blevet slynget mange udtalelser ud... men jeg synes også at vi skal lukke låg på den... se at komme videre og som Laurenzio foreslog i et andet indlæg lad os "ryge en Cyber fredspibe"...

mvh.

Strarup

P.s. har du fået fat i båndene til at lære græsk?

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 27-07-02 17:31

Nå, men da vi jo ikke kender noget til, hvordan systemet er bygget op, har jeg tilladt mig at skrive til "kandu" og gøre dem opmærksom på denne diskussion.

Jeg har før haft kontakt med "kandu", og har kun oplevet dem positiv, hvilket jeg så sandelig også forventer denne gang.

"zonker" kan nok have ret i sine betragtninger, men det må så være op til "kandu" at lave et system, som brugerne kan være trygge ved. I hvert fald, må "kandu" så skrive på tilmeldingssiden, at man ikke kan blive slettet igen og så må "gamle" brugere jo tage stilling ud fra det. - Men lad os nu se , hvor vi ender.

I mit job er jeg webmaster på en hjemmeside og her har vi indrettet os sådan, at registrerede brugere kan slette sig selv, hvis de ikke ønsker fortsat at være hos os. Så det kan altså godt lade sig gøre, hvis man tænker på denne situation fra starten.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:56

Og Mone det kræver ikke den store fantasi, at omgås Kandu's system hvis det er det man
vil.
Lad mig beskrive en model, som faktisk kan lade sig gøre, som Kandu intet kan gøre for at
forebygge sig imod :
Er du indehaver af et domæne og dermed ejer af en webserver eller får dette hosted ude
i byen, kan du oprette alle de email-adresser du vil.
Det eneste det kræver er adgang til en postserver.
Tænk dig at du har købt domænet hans.dk, på postserveren opretter du dit domæne og
f.eks. 50 forskellige email-adresser. De har alle det til fælles at de slutter på : @hans.dk
det foran @ bestemmer den som ejer domænet, så hvis kandu beslutter til at boykotte
en email-adresse så opretter han da bare en ny adresse, og kører videre med denne.
Det er absolut IKKE noget jeg vil opfordre nogen til, men bragte det på banen da vi nu
sad og "snakkede" om det.

Accepteret svar
Fra : ks9000

Modtaget 556 point
Dato : 27-07-02 18:56

Her har vi så et svar fra "kandu" på mit spørgsmål til dem, vedr. vores snak om at kunne udmelde sig. Jeg har netop modtaget følgende:

<<Hej Knuds
Jeg har lige været inde og læse alle indlæggende til det omtalte spørgsmål, og Zonkers kommentar beskriver fuldstændig vores situation.
Vi kan desværre ikke slette en person, da personens ID flyder rundt over alt i vores databaser. Vi kan sætte et flag der indikere at personen ikke er aktiv længere, men slette ham/hende det vil vi have svært ved, for hvor skulle personens spørgsmål/svar/tips....osv forvinde hen. Og hvad skulle der ske med alle de svar/kommentar som er skrevet af andre
til personens spørgsmål.
Med venlig hilsen
Søren Jensen
(Servicemedarbejder)
>>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-02 19:21

Hej
Jeg har for et stykke tid spurgt Kandu om det var muligt at oprette flere brugere på samme e-mail adresse og fik det svar efter kun 2 dage, at selvfølgelig var det muligt; der skulle bare oprettes en ny brugerprofil med nyt password o.s.v.
Grunden til jeg spurgte, var at min datter var interesseret i at deltage med sin viden og mangel på samme, men før hun blev logget på (på samme e-mail adresse som undertegnede) valgte hun at blive væk udelukkende p.g.a. Zonker.
Så hvis der kan oprettes flere bruge på samme e-mail adresse, kan det jo ikke være på e-mail adressen, man registrerer sine medlemmer. Det må være på sit brugernummer.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-02 19:25

py-ha...
Jeg skal altså huske at læse ALLE indlæg før jeg skriver noget. Jeg havde desværre ike læst Kandu's svar til ks9000, før jeg skrev mit sidste indlæg.
sorry

)
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 19:43

ks9000 det kommer an på hvordan du vælger at opbygge en hjemmeside !
Den service som du snakker om hos jer er det et nyhedsbrev, mailingliste eller snakker vi
om at i opretter dem i en MySQL database eller noget i den stil ?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 27-07-02 23:11

Hej alle

Jeg kan ikke undlade at komme med en kommentar når man nu læse Kandus svar til ks9000.

Alle der vil af med ZONKER kan godt skyde en hvid pind efter dette, da det jo netop er hans svar Kandu bruger.

Altså hvad enten man kan lide det eller ej er ZONKER jo ikke helt dum, at han så er lidt speciel i sin mund engang imellem må man jo lære at leve med, for jo mere jeg har været igennem Kandu og de forskellige grupper kommer ZONKER altså også med nogle gode svar, så jeg tror bare man skal ta ham som han nu en gang er, og så gi ham igen hvis man føler sig stødt, jeg tror (og håber) ikke han bevidst prøver at være nedladende over for folk.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 23:43

mange tak for dit indlæg Bantam....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-02 08:48

Ja, Bantams indlæg går altid på tværs af de fremherskende fordomme. Der skulle have været nogle flere af hans kaliber her på sitet. Så var der sikkert færre, der havde følt trang til at melde sig ud.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-07-02 13:07

God bemærkning Rellom