/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videoredigering
Fra : Arne.p
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 27-07-02 02:03

Jeg har for nylig købt en ny PCér med videoredigeringsprogrammer. (pinnacle)Jeg har nogle problemer med af brænde Mpg 2 filer i NERO til Cdér, Er der nogen der kan hjælpe mig.

Da jeg er helt ny kan jeg kun honorere et svar med 20 point

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-07-02 02:13

Hej Arne!

Jeg kender ikke til videoredigeringsprogrammer, men bruger selv Nero.

VVær opmærksom på, at der er stor forskel på de bærndbare CD'ere, og du skal prøve dig frem for at finde dem, der passer til din brænder.

Hvis du får fejl ved brænden, så prøv at starte med laveste brændingshastighed og næte gang kan du prøve at gå op til næste hastighed.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 09:34

Hej Arne,

er det en VCD du prøver på at lave?
Hvor store er dine video filer?

er det MPEG 1 eller 2 du bruger?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-02 10:01

Hej Arne P.
der er måske noget du kan bruge her
http://home19.inet.tele.dk/perth0/multimedia_index.htm

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 27-07-02 11:37

Til Bjarne, jeg har brugt forskellige CDér intet lykkedes. Min DVD kan ikke åbne dem. Kan godt hvis jeg kopierer direkte til CD drevet, jeg bruger XP.

Til Strarup, MPEG 2 filer jeg vil bruge, til SVCD. Mine filer kan godt være store, op til 500 -600 mb. Har det nogen betydning?

Til dk. Jeg kender godt Pers hjemmeside - den er iøvrigt god - men Per har ikke kunne løse mit problem med brænding i NERO.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 11:53

Hej Arne,

ang. filstørelsen, nej så er det ikke et problem... det var mere et problem hvis dine filer f.eks. var 730 Mb og din CD kun ku' indeholde 700 Mb...

hvilke programmer har du til din rådighed? f.eks. det fra Pinnacle... (mærke, navn og version) samt andrre hvis du har det også...
hvilke grafikkort samt evt. Videoredigeringkort har du?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 27-07-02 15:30

Jeg har som sagt købt en PC. ,den er fra Amitech, og skulle være klar til redigering. Jeg har Pinnalce 7,0 og Express. Begge er blevet opgraderet til XP. Jeg har DC10 plus kort og jeg kan køre digitalt og annalogt både ind og ud.
Jeg kan godt lave CDér som SVCD. Der bruger jeg TMPGE som konverteringsprogram. derefter brænder jeg dem direkte i XP. Jeg har fået oplyst at ved at brænde min MPEG 2 i NERO, så kan spole lige som på en rigtig DVDér. Når jeg forsøger mig i NERO henter jeg min fil, og det er her det nok går galt. Jeg har set på et billede i en hvemmeside at her er filen delt op i mange små filer.
Zoo 1 MPEG 2
Zoo 2 MPEG 2
Zoo 3 MPGE 2
og så videre

Når jeg kopierer min fil i NERO, så bræner den godt nok, men jeg kan som sagt ikke Afspille den på min DVDér
Jeg håber jeg har forklaret mig nogenlunde. Jeg er temmelig urutineret, og har problemer med programmer der er på engelsk.
Arne

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 01-08-02 23:14

Hvad sker der? Jeg bliver stillet relevante spørgsmål, og besvarer dem. Men der sker intet. Er der virkelig ingen kloge hoveder som er i stand til at hjælpe?

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 01-08-02 23:14

Hvad sker der? Jeg bliver stillet relevante spørgsmål, og besvarer dem. Men der sker intet. Er der virkelig ingen kloge hoveder som er i stand til at hjælpe?

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 01-08-02 23:15

Hvad sker der? Jeg bliver stillet relevante spørgsmål, og besvarer dem. Men der sker intet. Er der virkelig ingen kloge hoveder som er i stand til at hjælpe?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-08-02 23:38

Hej Arne

fejlen kan ligge her
kig under hjælp -> index -> Nero MPEG2 codec plug-in.

Nero MPEG2 codec plug-in
Tilstedeværelsen af denne plug-in vil muliggøre afkodning og indkodning af MPEG2 filer. Den består af en fil, "VMPEG2Enc.dll", der skal ligge i Nero biblioteket. Den bliver indlæst, når der anmodes om en video-afkodning/indkodning. Pga. patenterede licensbegrænsninger kan denne kode ikke leveres sammen med dit software. Men du kan købe MPEG2 codec plug-in fra Aheads hjemmeside http://www.nero.com

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-08-02 23:59

Hej Arne,

der har været så mange ting... er stadigvæk ved at undersøge, hvilke muligheder der er med de ting du har nævnt...

men indtil videre har jeg fundet et andet Dansk Sted med Tutorials... "Divx / SVCD / VCD Tutorials"... -->
http://www.area568.dk/index1.php?mode=divxtut
hvor der er en med Nero og SVCD... -->
http://www.area568.dk/divxtut/hvordanSVCD.php

men ellers... hvis jeg sku' glemme at kigge herind igen... ka' du evt. maile mig på strarup@worldonline.dk
men jeg ska' nok prøve at huske på det...

forresten har du fået nogle fejlmeddelser?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 02-08-02 00:03

Tak til dk. Jeg får den samme meddelelse når jeg forsøger. Jeg har godt nok hentet NERO på nettet, så det er ikke den fulde version jeg har. Jeg var blevet anbefalet dette program, men ville selvfølgelig prøve det først. På Pers hjemmeside - hvor jeg faktisk har fået fremgangsmåden - står der intet om at NEROs demo ikke kan køre MPG2. Har du eventuel en anden løsning?

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 02-08-02 00:11

Til strarup. Først en lille undskyldning for min måske lidt grove udmeldind. jeg er selvfølgelig taknemlig over din hjælp. Jeg vil nok tage mod dit tilbud om at benytte din mail adr.
Arne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-08-02 12:00

Hej Arne,

oki doki...

vil bare lige meddele at jeg stadigvæk arbejder på sagen vedsiden af en del andre projekter... jeg har vist nok også glemt at spørge om hvilket format er dine film i som du ska' ha' lavet til S-vcd... er de i DivX/avi format eller bare i mpeg format?

idet løsningnen af problemet afhænger af hvilket format dine filmstumper er i...

men ville bare lige meddele at jeg ikke har glemt det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 13-09-02 10:33

Til strarup. Tak for din kommentar, mine filer er i mpge 2 format. Jeg har været på ferie, så jeg har været fraværende et stykke tid. Jeg bruger Pinnacle til at redigere mine videoer. Så følger der et program som hedder Pinnacle Expres med min computer. Når jeg, efter redigeringen bruger dette program - som laver avi filer om til mpge og derefter virker som et brænddingsprogram. d.v.s. at Expres direkte brænder filerne ned på CD. Desværre bliver resultatet ikke godt nok. Jeg får et bedre resultat når jeg konverterer avi filerne til mpge2 med TMPGE, og derefter beder XP om kopiere den til CD drevet. Jeg kan desværre ikke "søge" på min DVD afspiller, men blot afspille CD en fra start.
Jeg har hørt at man kan det når man bruger NERO som brænderprogram.
Phuu Ha! det var langt, jeg håber du har fanget hvad det er jeg vil. Eller måske andre kan løse mit problem.
Venligst Arne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-09-02 15:53

Hej Arne.p

Hvilken version af pinnacle bruger du ?
der findes forskellige versioner !!!!
åbn programmet klik på help > about pinnacle
Jeg har netop været ude hos en som ikke kan lave film over 50 min.
i pinnacle dv studio. 1.02
så vi kørte ud til en som har pinnacle studio version 7
og her kører det bare, uden at bruge hverken TMPGE eller divx
altså gemt filen både i avi. mpeg2 i pinnacle. og derefter brændt den med nero.

ps. hele filmen varer 64 min.

mvh
dk

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 14-09-02 10:57

Hej dk, tak for komentaren. Jeg har studie 7 version 1.2, d.v.s. sidste nye. Mit problem er ikke, at jeg ikke kan lave en video, problemet er at den ikke bliver god nok. Videoen bliver utydelig og den hakker mellem pasagerne, hvis du forstår. Jeg har prøvet med NERO, det vil ikke virke, jeg kan ikke afspille på min dvd. Det skal nævnes at jeg har hentet en demoversion på nettet.
Som sagt får jeg en rimlig god løsning når jeg brænder direkte i XP. men kan så ikke "bladre" på dvdén.
hilsen Arne

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 14-09-02 10:57

Hej dk, tak for komentaren. Jeg har studie 7 version 1.2, d.v.s. sidste nye. Mit problem er ikke, at jeg ikke kan lave en video, problemet er at den ikke bliver god nok. Videoen bliver utydelig og den hakker mellem pasagerne, hvis du forstår. Jeg har prøvet med NERO, det vil ikke virke, jeg kan ikke afspille på min dvd. Det skal nævnes at jeg har hentet en demoversion på nettet.
Som sagt får jeg en rimlig god løsning når jeg brænder direkte i XP. men kan så ikke "bladre" på dvdén.
hilsen Arne

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 07-09-03 22:07

Hej Arne.

Her er et lille step by step kurses til SVCD-brænding. Nogle af tingene ved du nok godt i forvejen.

1. Lav din film
2. Når filmen til sidst skal gemmes, vælges MPEG, og SVCD format. (det har du vidst gjort)
3. Start NERO
4. Luk Wizard-vinduet
5. Nu skulle der gerne komme et nyt vindue frem på skærmen.
6. Vælge SVCD til venstre i vinduet.
7. Find den gemte MPG-fil og træk over i vinduet til venstre.
8. Brænd og afspil

Håber det virker....det plejer det!

VH Michael

Godkendelse af svar
Fra : Arne.p

Dato : 20-09-03 10:50

Tak for svaret dk.