/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemer med update af norton
Fra : Dodala
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 26-10-04 18:09

Hej
Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende problem.
Når jeg vil opdatere norton liveupdate (pro 2003 edition) så får jeg følgende tekst.:

Initializing...
Connecting to liveupdate.symantecliveupdate.com...
Connecting to liveupdate.symantec.com...
Connecting to update.symantec.com...
Unable to connect to host
LU1814: LiveUpdate could not retrieve the catalog file of available Symantec product and component updates. Please verify that you are able to connect to the Internet and run LiveUpdate again.
LiveUpdate session is complete.

jeg har prøvet at opdatere fra Synmantec´s webside og fulgt deres anvisninger,men intet hjælper!!
Håber i kan hjælpe
Hilsen dodala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-04 19:14

hmmm - den reagerer jo som om den ikke kan komme online - er du sikker på den kan det ???? Prøv at afinstallere den og forsøge at køre den ind igen - hjalp da jeg prøvede det - ellers ring til symantec de er nu ret så søde til at lige sætte gang i det hele hvis der er fejl.

Accepteret svar
Fra : t2o_acid

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-04 20:23

Hvis du har firewall kan det være problemet. Hvis du har firewall kan du prøve at deaktivere den mens du opdaterer Norton !

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-10-04 21:02

Har du husket at koble dig på nettet inden du prøver at opdatere.
Det skal jeg ihvertfald inden jeg opdaterer.
Ellers ville jeg afinstallere den og køre den igen.
Også en god ide at deaktivere din Firewall inden du opdaterer Norton.

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 26-10-04 21:48

hej
da jeg deaktiverede min norton firewall kunne jeg opdatere min norton. Men da jeg ville opdatere min firewall som også er norton for jeg samme meddelse at den ikke kan finde hostén. men hvis jeg deaktivere min firewall kan den godt opdatere??????????
Hvad foregår der

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 26-10-04 22:14

vil det sige, at hver gang man skal opdatere sin norton/firwall skal deaktivere disse programmer for derefter at aktivere
dem???

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 27-10-04 09:28

Meget mystisk syntes jeg.
Der må være noget i din opsætning som blokkerer for din opdate.

Har du prøvet at afinstallere Norton, når jeg siger afinstallere menr jeg ALT som vedrører Norton.
Derefter installere Norton igen.

Jeg kan sige at jeg har haft de samme problemer som du beskriver og løsningen fandt jeg hos Symantec.
Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt huske hvad jeg gjorde, desværre.

Gå ind på deres hjemmeside her finder du alt hvad du har brug for.
De har en hel masse om hvordan man løser dit problemer, alt er på Engelsk.

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 28-10-04 19:04

Tak for svaret t2o_acid.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 28-10-04 21:47

I orden at du har acepteret svaret fra t2o_acid, men er dit problem løst ved at deaktivere Norton Firewall når du opdaterer?
Jeg kan ikke forstå at det er den rigtige løsning.

Betyder det at du kan opdatere uden problemer vis du deaktiver Norton Firewallen, meget mystisk syntes jeg.

Jeg har nu haft Norton i snart 4 år og har ALDRIG haft problemer med at opdatere fra Symantec Website.

Det samme gælder min Live Update, har altid funket perfekt.

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 28-10-04 22:25

Hej Anli.
Jeg har afinstalleret norton/firewall og installeret den igen igår. Der virkede alt og jeg skulle genstarte min PC.
Nu har jeg prøvet i aften og kan ikke opdatere noget som helst. For følgende fejl:
The following updates have been found:
> Symantec Redirector, 1468.3 KB
Total Download 1468.3 KB

Downloading Symantec Redirector (1 of 1), complete.

Installing Symantec Redirector (1 of 1), failed.
LU1812: A program that was part of this update failed when it ran. This update was not applied.

LU1806: LiveUpdate downloaded all of the updates you requested, but all of them failed to install. Please try to get the updates at a later time.
LiveUpdate session is complete.

Det er noget kolort........
jeg kunne selvfølgelig prøve at deaktivere min firewall.