/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50
Fra : tronddk
Vist : 2419 gange
30 point
Dato : 26-10-04 17:18

har hørt at man kan lave nogle huller i udstødningen som skulle give ca 5 km men hvor skal de huller være ?

Kommentar
Fra : firefoxone

Dato : 26-10-04 18:40

Det passer ikke. Der sker bare det at forholdet mellem indsugningstryk/sug og udstødningstrykket bliver anderledes end det som er beregnet fra fabrikken og dermed får du en dårligere udnyttelse af benzinen og dermed din trækkraft, så det er ikke at anbefale.

mvh
Firefoxone

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-04 18:42

Man kan lave størrer huller i de typer der har en lyddæmperindsats som kan trækkes ud, som feks. Puch Maxi, og Yamaha Fs1. Men der er ingen ide i det hvis man ikke har tunet sin knallert, for så giver det intet, kun let extra støj.
Der er heller intet vundet ved det hvis man har en tunudstødning på, for så er den allerede afstemt med hulstørrelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : firefoxone

Dato : 28-10-04 23:14

En sidste kommentar fra min side skal være at hvis du vil klemme de sidste EKSTRA km ud af din knallert så skal du bare toptrimme den med - korrekt dæktryk - velsmurte hjullejer - den bedste kvalitet af både smøreolie og totaktsolie - og derudover kan du jo polerer indsugningsstuds, skyllekanalerne og udstødningsstuds. Disse ting vil give dig nogle ekstra km på toppen.

god arbejdslyst

mvh
firefoxone

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-10-04 12:00

hva skal trykket være på en fz50 ?(dæk for og bag )

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-10-04 12:00

hva skal trykket være på en fz50 ?(dæk for og bag ) b

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-10-04 12:02

undskyld spam men min com fucket ligt men jeg har et tryg på 2½ bar for og bag er det for ligt eller for meget ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-10-04 17:25

Dæktryk: For: 1,8 kg/cm2 (26 lbs/sqi) - bag: 2,25 kg/cm2 (32 lbs/sqi)
http://www.suzukicycles.org/FS50-FZ50/FZ50-numbers.shtml
http://www.suzukicycles.org/FS50-FZ50/FS50-FZ50.shtml
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : torbenfs

Dato : 03-11-04 21:12

Er der nogen der har en manual til en suzuki fz 50.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 04-11-04 20:09

søger selv en

Accepteret svar
Fra : luciano666

Modtaget 30 point
Dato : 07-11-04 23:13

der er en begrænsing i udstødningen på en fz50. har prøvet at køre på en hvor udstødning faldt af... med udstødning kørte den cirka 35km/t uden kørte den godt og vel 50km/t... så prøv at fjerne begrænsningen i udstødning eventuelt købe en uden begrænsning hvis man kan det... ellers kan man også lave et hul på udstødningen, et eller andet sted, ved ikke helt hvor det skal være, men det virker hvis det er gjort rigtigt ;)
MVH. Sebastian

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 29-01-05 23:06

Tak for svaret luciano666.

Kommentar
Fra : NIEMI99

Dato : 07-06-05 19:33

ang huller i udstødning. det du kan gøre er at tage et ca 8-10mm bor og bore i det nuværende hul så du fjerner "fløjten" og hvis du kører med org, cylinder til 30 kmt skal du fræse udstødningshullet op til ca30mm og den nederste vinge på stemplet files ca 10-15mm ned så den kommer hurtigere af med sin luft. jeg kører selv med det system og den går ca 50 til 60kmt

Kommentar
Fra : bennyhenningsen

Dato : 21-07-05 00:27

larmer det ikke???