/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Directx
Fra : cv1
Vist : 350 gange
85 point
Dato : 26-10-04 16:37

Hej

Jeg har lige købt Odysseen (svensk udgave) fra Cryo Legend og får fejlen "ISDX_ERR_BADWINDOWSVERSION", når jeg prøver at installlere.
Jeg kan forstå fra lidt research på nettet at dette skyldes, at der på pc'en ligger en ældre version af directx end den jeg har (9.0). De foreslag jeg kan finde, handler om at "klikke" nej til at installere directx, når jeg bliver spurgt i fbm. installationen, men den mulighed får jeg ikke - alt bliver åbenbart installeret på en gang. Hvad søren gør jeg???
Jeg kører XP og spillet er til 95 el 98, men det plejer ikke at være noget problem, normalt bruger jeg bare kompatibilitets-mulighederne.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 26-10-04 16:40
Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-10-04 16:43

Jamen er det ikke endnu nyere end 9.0? Forstår ikke hvordan det skulle ku løse problemet?

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-10-04 16:45

Der skulle selvfølgelig havde stået en ældre version på cd'en (altså spillet) og ikke pc'en - slåfejl sorry

Kommentar
Fra : xick

Dato : 26-10-04 16:46

jo, 9.0c er nyere end 9.0 .. Jeg kan ikke rigtig se noget formål med at installere en ældre version af DirectX, da nogle andre programmer ville skrige om at du har taget DirectX fra dem

Kommentar
Fra : xick

Dato : 26-10-04 16:48

altså hvis du installerer spillet, og den automatisk installerer en ældre version af DirectX, kan du jo bare installere 9.0c efter du har installeret spillet, og se om det virker

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-10-04 16:54

Installationen ender med at fejlen kommer op og så er der slet intet installeret. Kan jeg på nogen måde installere spillet uden at installere den version af directx der ligger på cd'en?
Måske det er et dumt spørgsmål, men det er det er bliver foreslået på nettet når andre har haft lignede problemer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 95 point
Dato : 26-10-04 17:15

Fejlen ligger i at spillet forsøger at at installere et ældre directx! Normalt kommer der et menupunkt op når man installer om man osse vil installere directx! Det skal du sige nej/no til eller fjerne et flueben ved!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:19

xick!! Godt jeg så dig Kig lige herind http://www.kandu.dk/dk/spg/52279 Undskyld cv1 det har ikke noget med dit directx spørgsmål at gøre!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:21

Ok du kan osse gøre noget andet!! Prøv at kigge hvad der ligger på cd'en og overfør så alt der ikke har med directx at gøre til harddisken i en mappe der! Så prøv om spillet kan installeres fra harddisk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:28

Når du gør sådan som jeg siger dukker der så et program op der hedder nerovision express?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:29

Sorry jeg er lige vågnet fra en lur. Den bemærkning var osse til en anden! Håber ikke jeg forvirrer dig for meget!

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 27-10-04 12:57

Hej drenge

Fandt sgu selv ud af det; lidt stolt er man jo så, men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-04 13:12

Hvad fandt du så ud af?

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 28-10-04 17:11

At gå ind i setup.exe på cd'en og gøre denne win 95 kombatibel, ved at højreklikke.Så kunne jeg installere, så hvis nogen andre har problemer, så er det åbenbart sådan men gør - learning by doing.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-10-04 19:11

Godt gået lukker du ikke lige spørgsmålet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-04 19:21

Synes du skrev i dit indledende spørgsmål at du havde prøvet det?

Godkendelse af svar
Fra : cv1

Dato : 29-10-04 11:54

Tak for svaret tedd.