/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ciao vil ikke starte.... hjælp??!!
Fra : AndersBis
Vist : 837 gange
220 point
Dato : 26-10-04 16:30

Først vil jeg starte med at sige at jeg ikke ved en dyt om knallerter.... hehe...

Her i forgårs åbnede jeg for fodpanelet ned til motoren for første gang... jeg havde lyst til at lave noget på knallerten, så jeg afmonterede indsugningen og rensede filteret... efter det tog jeg tændrøret ud med fingrene og rensede det med en klud, og så skruede jeg det i igen, også med fingrene... Efter disse to ting var der kommet en lille ny mislyd, og jeg hørte efter hvor den kom fra... jeg tænkte at det måske, dum som jeg er, kunne være fordi der ikke var nok benzin på, og fyldte så tanken helt op, 5 mm. fra benzindekslet....

Dagen efter da jeg skulle til at køre en tur ville Ciao'en ikke starte..... Hvad kan der være galt???
HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 26-10-04 17:31

prø at dyppe tændrøret i benzin gjore jeg ved min fz50 som jeg gav 1300 kr for som defekt og så sat jeg en ny tank på (fordi der var hul i den ) og ny tændrør og så kunne den stadig ikke køre så dyppet jeg tændrøret i benzin og så starten den i anden huk og den har været defekt i 5 år !!! men ved ikke hvorfor den har fådet en mislyd men trorg det vel hjælpe med at få den startet

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 26-10-04 17:32

inden så tjek lige at tændrøret giver gnist

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 26-10-04 18:01

hmm, er ret så sikker på at tændrøret giver gnist.... havde kørt på den 10 minutter forinden jeg pillede ved den...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 20:18

Skruet tændrør fast med fingrene..............det skal da spændes fast.
Hætten skal også lige sidde ordentlig fast.

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 26-10-04 21:24

jaja, det tænkte jeg også over at det var der fejlen lagde :) har bare ikke en tændrørsnøgle endnu... skal også have en bedre hætte til den... lige nu kører jeg med en halv flækket hætte...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 22:06

Jammen så er der jo håb forude.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 220 point
Dato : 26-10-04 22:41

Hvis du forsætter med at køre med et løst tændrør, så bliver gevindene ødelagt, skynd dig at låne en tændrørsnøgle, eller køb en ved WWW.Thansen.dk og også en tændrørshætte.
Spænd ikke tændrøret for hårdt eller heller ikke for blødt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 27-10-04 17:28

Tak skal i have... jeg kan jo ikke give point til jer begge...??! :) men Palle har svaret på 3 af mine spørgsmål allerede, og giver sig virkelg god tid herinde...

Godkendelse af svar
Fra : AndersBis

Dato : 27-10-04 17:28

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-04 20:47

Ja det var faktisk emesen, der svarede, mit var bare en tilføjelse.
Men hovedsagen er at maskineriet "funger".
VH Palle Hansen
NB Brug altid hjælm!